۳ اسفند ۱۳۹۰، ۱۳:۵۶
کد خبر: 80000438
T T
۰ نفر

شيراز- مسوول سازمان بسيج دانشجويي استان فارس گفت: ايجاد زمينه براي حضور حداكثري مردم در انتخابات و كمك به انتخاب آگاهانه و فرداصلح از راهبردهاي ستاد انتخاباتي اين سازمان در جهت خنثي كردن راهبردهاي دشمن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید علی خادم در نشستی با خبرنگاران افزود: انتخابات مظهر حضور و تأثیر مردم در سرنوشت آینده خود و همراهی آن ها با آرمان ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی بیان كرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اهمیت آن در ابعاد مختلف و در رأس امور بودن مجلس، بسیج دانشجویی استان فارس از ابتدای امسال ستادی را جهت پیگیری و رصد انتخابات راه اندازی و برنامه های انتخاباتی را ذیل آن سازماندهی و اجرایی كرد.

خادم اظهارداشت: از چند ماه قبل مذاكرات عمده ای با كاندیداهای مطرح شهر شیراز و برخی شهرستان های استان فارس مبنی بر برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و آشنایی دانشجویان با فضای انتخابات داشتیم.

وی از برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با عنوان صندلی داغ نمایندگی به صورت عمومی و علنی در دانشگاه های شهر شیراز و استان فارس از روز شنبه مورخ ششم اسفند تا پایان چهارشنبه خبر داد و گفت: با هماهنگی مسوولان دانشگاه جهت فراهم كردن زمینه ها، جلسات مناظره ای را برنامه ریزی كرده ایم كه از بین كاندیداهای شهر شیراز 10 نفر برای برگزاری مناظره اعلام آمادگی كرده اند.

خادم اضافه كرد: كاهش مشاركت مردم و كاهش حضور آنها در انتخابات، جلوگیری از انتخاب نمایندگان توانمند برای شكل گیری مجلسی ضعیف و ناامن كردن فضای كشور در ایام انتخابات و گسترش ناامنی را از راهبردهای دشمن در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان كرد.

وی اضافه كرد: دشمنان به دنبال حضور حداقلی مردم در انتخابات هستند و در این جهت نیز از تحریم ها، ایجاد ناامنی، ترورها و گزارش های كذب در خصوص حقوق بشر استفاده كردند.

خادم ادامه داد: جلسات مناظره انتخاباتی با محوریت بسیج دانشجویی در دانشگاه شیراز با همكاری انجمن اسلامی، جامعه اسلامی دانشجویان و سایر تشكل های دانشگاه های دیگر از روز شنبه برگزار خواهد شد كه فعالان سیاسی و دانشجویان متعهد برای ایجاد شور و نشاط در انتخابات كمك كنند.

وی گفت: نشریات دانشجویی برای بیان دیدگاه های دانشجویان در خصوص انتخابات و انتخاب اصلح و استفاده حداكثری از نهضت روشنگری دانشجویان بسیجی منتشر می شود كه كتب های مختلف از منابع معتبر مانند كتاب مجلس آرمانی و كتاب دغدغه های حسین بن علی كه مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عبرت های عاشورا بوده، برای بصیرت افزایی دانشجویان نیز تالیف و توزیع كرده ایم و محصولات دیگری را برای خنثی كردن توطئه های دشمنان در حال طراحی است.

خادم افزود: بسیج جایگاه رفیع، فراحزبی و فراگروهی دارد و بسیج دانشجویی نیز در انتخابات به صورت مصداقی از هیچ فرد یا گروهی حمایت نمی كند بلكه به دنبال برگزاری كرسی های آزاد اندیشی و استفاده از ظرفیت های آن ویژه انتخابات هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت های كشور به بیان نقش همه افراد و دانشجویان متعهد در ایجاد فضای امن پرداخت و بیان كرد: انتخابات در استان فارس و دانشگاه های آن بدون هیچ چالش امنیتی برگزار خواهد شد.

خادم در بخش دیگری از سخنان خود اضافه كرد: اردوهای راهیان نور دانشجویی در سراسر استان فارس از 15 بهمن آغاز و تا 20 فروردین ماه ادامه دارد كه حدود 10 هزار نفر از دانشجویان این استان به سرزمین های هشت سال دفاع مقدس با عنوان كاروان « از دانشگاه تا دانشگاه» اعزام می شوند.

وی ادامه داد: در اردوهای راهیان نور به دنبال برقراری ارتباط منطقی بین جنگ سخت و نرم هستیم و دانشجویان نیز با وظایف خود در این عرصه آشنا شوند.

خادم گفت: ظرفیت اجرای ماموریت اعزام دانشجویان به مناطق جنگی جنوب كشور و استقبال دانشجویان بسیار بالا است كه امیدواریم با همكاری مسئولان دانشگاه ظرفیت اعزام راهیان نور را بالا ببریم و همه دانشجویان از این فضای معنوی بهره مند شوند.ك/2

7382 / 675