۵ اسفند ۱۳۹۰، ۱۶:۲۲
کد خبر: 80003757
T T
۰ نفر

اصفهان - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان از همه اقشار مردم براي شركت در انتخابات 12 اسفندماه دعوت كرد و گفت: براساس نظر همه علما، مراجع بزرگ تقليد، رهبر معظم انقلاب و فرمايشات امام راحل، حضور در پاي صندوقهاي راي واجب شرعي است.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'سید یوسف طباطبایی نژاد' در خطبه های نماز جمعه كه در میدان امام (ره) اصفهان برگزار شد، افزود: در این عرصه، حساب ما از خارجی ها جداست و ما كارهای اجتماعی را جزو واجبات خود و همه ممنوعیات قانونی را نیز در شرع ممنوع می دانیم.

وی اظهارداشت: در این دوره از انتخابات بدلیل حساسیتها و توجهات بیش از حد دشمن ضربه خورده می بایست علاوه بر همه اقشار جامعه شامل پیر و جوان و زن و مرد ، بیماران نیز به پای صندوقها رای بیایند و یا اینكه صندوق های سیار را برای گرفتن رای به حضور آنها ببرند.

امام جمعه اصفهان همچنین به تبیین ویژگیهای نامزد اصولگرا پرداخت و گفت: اصولگرا كسی است كه التزام عملی به اسلام داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینكه التزام عملی به اسلام، یعنی نسبت به یكدیگر بدگویی نكنیم، تصریح كرد: اگر غیر از آن عمل كنیم نشانه خود پرستی و نه اصولگرایی خواهد بود.

وی خطاب به نامزدهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و طرفداران آنها گفت: در این دوره دیگر بهانه ای وجود ندارد و بیشتر نامزدها اصولگرا هستند.

امام جمعه اصفهان به طرفداران نامزدها یادآور شد: با بدگفتن به كسی، كاندیدای شما بزرگ نمی شود و بدگویی و بیان حرفهای نامناسب نشان از عقده درون افراد است.

وی صحنه تبلیغات را همچون غربالی برای شناختن واقعی اصولگرایان عنوان كرد و گفت: این غربال به ما نشان می دهد كه چه كسانی هوایی و چه افرادی خاكی هستند.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین از نامزدهای انتخاباتی نهمین دوره مجلس خواست تا در این عرصه برای رقم زدن افتخار و سربلندی ایران، به نوعی رفتار كنند كه آبروی خود را نبرند.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری با اشاره به مناسبت 10 اسفند، روز مبارزه و مخالفت با تبعیض نژادی در جهان گفت: حضور زایران خانه خدا با هر رنگ و نژادی نشان از توجه اسلام از یكهزار و 400 سال پیش قبل به این موضوع بوده است.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: این شرایط درحالی است كه در آمریكا، سیاه پوستان از بسیاری حقوق اجتماعی محروم و در مناطق خاصی زندگی می كنند و حتی برای آنها در قطار واگن های خاصی وجود دارد.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت هشتم اسفندماه با عنوان روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: همه خانواده ها در كنار آموزش و پرورش باید سعی كنند كه اخلاق اسلامی در بین جوانان و نسل دوم و سوم انقلاب تقویت و پرورش یابد.

510/1011