۷ اسفند ۱۳۹۰، ۱۶:۲۲
کد خبر: 80007373
T T
۰ نفر

سنندج - معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي استاندار كردستان با پرخير و بركت توصيف كردن سفر دو روزه معاون اول رييس جمهوري به استان كردستان از مسوولان دستگاه هاي اجرايي استان خواست براي عملياتي كردن طرح ها و برنامه هاي مصوب اين سفر تلاش بيشتري كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'ارسلان ازهاری' روز یكشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان در سنندج با اشاره به كلنگ زنی 16 پروژه صنعتی و تولیدی بزرگ در این سفر افزود: با بهره برداری از این تعداد پروژه شاهد تحول اساسی در توسعه استان خواهیم بود.

وی همچنین در خصوص بهره برداری از 15پروژه با هزینه ای معادل 686 میلیارد تومان در این سفر گفت : بهره برداری از هشت هزار واحد مسكونی مهر، طرح های راه سازی، توزیع برق، صدا و سیما، آبگیری دو سد آزاد و سورال را از جمله این پروژه های مهم دانست.

ازهاری آغاز عملیات اجرایی 16پروژه با یك هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار ریالی و 5/562 میلیون دلار را از دیگر دستاوردهای سفر معاون اول رییس جمهوری به كردستان ذكر كرد.

وی به نشست بررسی طرح ها با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر اقتصاد اشاره كرد كه به گفته وی در این جلسه برخی از مشكلات استان در ارتباط با بانك های عامل نیز بر طرف شد.

ازهاری در خصوص مشكلات مالی بر سر راه احداث پتروشیمی كردستان گفت: در این جلسه 80 میلیارد تومان برای ادامه احداث این شركت اختصاص یافت.

وی همچنین به عدم پذیرش طرح های تولیدی و اقتصادی استان در بانك ها به دلیل عدم همخوانی منابع و مصارف بانك نیز به عنوان یكی دیگر از مشكلات مطرح شده در این جلسه اشاره كرد و گفت: با همكاری و حمایت وزیر اقتصاد و رییس كل بانك مركزی در این جلسه بانك ملی، ملت و رفاه كارگران به ترتیب با اختصاص 50، 30 و 15 میلیارد تومان حمایت مالی از طرح های اقتصادی و تولیدی استان را اعلام كردند.

معاون اقتصادی و امور برنامه ریزی استاندار كردستان از مسوولان دستگاه های اجرایی استان خواست با توجه به مهلت كم تا پایان سال، خواستار پیگیری جدی برای تحقق مصوبات این سفر شد.

ازهاری با اشاره به اینكه برخی از مصوبات باید در سال جاری عملیاتی شود، گفت: برخی دیگر از مصوبات را می توان به سال آینده موكول كرد.

معاون اول رییس جمهوری روزهای اول و دوم اسفندماه به استان كردستان سفر كرد.

ك/2 /533/320
۰ نفر