فرمانده يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قزوين گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 129فقره تخريب و تصرف در اراضي ملي اين استان صورت گرفته است.

سرهنگ 'اصغر معصومی' روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان پرونده های تشكیل شده 49 فقره پرونده تخلف، رفع تصرف و خلع ید شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در سال جاری سه فقره جلوگیری از رفع تصرف در حین ارتكاب به جرم در عرصه های طبیعی استان انجام شده است.

معصومی در ادامه با اشاره به اینكه تخریب و تصرف زمین بیشترین آمار تخلف و جرایم منابع طبیعی را به خود اختصاص داده، تصریح كرد: با تغییر رویكرد سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور و تشكیل یگان حفاظت، میزان پرونده های تخریب و تصرف منابع طبیعی كاهش یافته است.

وی خاطرنشان كرد: با اقدامات پیشگیرانه از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی استان و همچنین تعامل و هماهنگی با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و سایر ارگان های ذیربط، شاهد كاهش تخریب و تصرف اراضی در استان هستیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، راهكارهای مقابله با پدیده تخریب و تصرف اراضی ملی را شامل دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی برشمرد

و ادامه داد: در بخش درون سازمانی مصمم هستیم با تامین اعتبار و نیروی انسانی، گشت و مراقبت از نقاط آلوده را تقویت و زمینه پیشگیری و برخورد به موقع با متعرضان به این عرصه ها را فراهم آوریم.

معصومی تصریح كرد: در بخش برون سازمانی نیز راهكارهای اجرایی از قبیل هماهنگی با دستگاه قضایی و سایر دستگاههای اثرگذار از جمله نیروی انتظامی در دستور كار قرارخواهد گرفت.

7390/ 614/ 1644