زاهدان- غيور مردان و شيرزنان سيستاني و بلوچستاني وعده ما فردا، پاي صندوق هاي راي تا بار ديگر مدال طلاي مشاركت گسترده در همه پرسي ملي را برگردن آويزيم و حماسه 12 اسفند را در دفتر تاريخ اين سرزمين به ثبت رسانيم.

به گزارش ایرنا، امروز سكوت طبل های تبلیغاتی نامزدها و پایان شب زنده داری آنان، فریاد حضور ملت در 12 اسفند را نوید می داد تا صندوق های اخذ رای از پاسخ 'آری' ملت به عزم نظام برای راه اندازی نهمین مجلس مقتدر و متعهد پر شود.

حماسه سازان جبهه انتخابات در 12 اسفند گوششان بدهكار یاوه گویان نیست، تنها احساس تكلیف بر آنان مستولی گشته و طلبكار مهر حضور خویش در یكی دیگر از صحنه های سرنوشت ساز میهن اسلامی هستند.

فارس، بلوچ، شیعه، سنی، من و تو فردا 'ما' می شویم و با حضوری پرشور و گرم در پای صندوق های رای بهترین ها از لحاظ ایمان، بهترین ها از لحاظ اخلاص و امانت، بهترین ها از لحاظ دینداری و بهترین ها به لحاظ تعهد و تخصص و آشنا به درد مردم را انتخاب می كنیم.

همه با هم 12 اسفند را با حضور در پای صندوق های رای جشن می گیریم و بار دیگر مدال طلای حماسه سازان حضور را بر گردن می آویزیم و منتخب خود را با سربلندی راهی بهارستان خواهیم كرد.

به گزارش ایرنا، علمای شیعه و سنی، سران طوایف و قبایل، مسوولان استانی و همه اقشار مردم سیستان و بلوچستان آمادگی خود را برای حضور پرشور در انتخابات 12 اسفند ماه اعلام كرده اند.

نماینده ولی ‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مساله انتخابات در كشور یك تابلوی زیبا از نظام در عرصه دموكراسی با آهنگ مردمی و اسلامی است.

آیت الله 'عباسعلی سلیمانی' افزود: باید در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مردم سالاری دینی را با حضور اكثریت به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به حساسیت انتخابات ایران اسلامی در این برهه از زمان بیان داشت: كار مسوولان و مجریان برگزاری انتخابات در این برهه بسیار حساس بوده زیرا كه امروز ایران اسلامی بیش از پیش در سطح جهان جایگاه پیدا كرده است.

آیت الله سلیمانی تاكید كرد: باید تلاش كنیم انتخابات با حضور گسترده و حداكثری مردم و كمترین چالش برگزار شود تا نقش الگو بودن ایران اسلامی همچنان حفظ شده و به اعتبار كشور در دنیا لطمه وارد نشود.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: شبهه افكنی دشمن از طریق رسانه های تحت امر خود برای دلسرد كردن مردم از حضور در انتخابات هیچ تاثیری بر مشاركت عمومی ملت ایران ندارد.

'علی محمد آزاد' افزود: اینكه دشمن در آستانه هر راهپیمایی یا همه پرسی عمومی در ایران تلاش می كند چهره نظام و دولت را در مقابل مردم تخریب سازد سابقه تاریخی دارد و اتفاق امروز و دیروز نیست.

وی بیان كرد: دشمنان قبل از شروع هر انتخاباتی در ایران همه امكانات رسانه ای خود را برای تزلزل نظر مردم بسیج و به گونه ای شبهه ایجاد می كنند تا مشاركت به حداقل برسد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هر زمان كه دشمنان تلاش كردند مردم را دلسرد كنند و مانع حمایت آنان از نظام مقدس جمهوری اسلامی شوند نتیجه معكوس داشته است و مردم حماسه ای فراتر از حماسه های پیشین خلق می كنند.

رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان نیز با تاكید بر حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: مردم این استان اعم از شیعه و سنی فردا با حضور پرشور و حداكثری خود در پای صندوقهای رای از میان 40 نامزد انتخاباتی هشت نفر را برای تصدی هشت كرسی نمایندگی نهمین مجلس شورای اسلامی بر می گزینند.

'جلال سیاح' افزود: هزار و 330 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این استان در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده كه از این تعداد 803 شعبه روستایی و 527 شعبه شهری است.

معاون امنیتی انتظامی و سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری افزود: همچنین از این تعداد، 586 شعبه اخذ رای ثابت و 744 شعبه سیار هستند.

وی گفت: بیش از یك میلیون نفر در سیستان و بلوچستان واجد شرایط رای دادن هستند كه از این تعداد 54 هزار و 615 نفر رای اولی به شمار می روند.

سیاح با تاكید بر اتخاذ همه تدابیر برای برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و امن، اظهار داشت: 25 هزار نفر اعم از هیات اجرایی، هیات نظارت، هیات بازرسی و غیره كار برگزاری نهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی را برعهده دارند.

وی بیان كرد: استان سیستان و بلوچستان با 14 شهرستان دارای شش حوزه اصلی و 34 حوزه فرعی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. ك/4

7315 / 653