۱۲ اسفند ۱۳۹۰، ۱۵:۴۹
کد خبر: 80018403
T T
۰ نفر

عشاير قشقايي سميرم به فرمان رهبرشان لبيك گفتند

۱۲ اسفند ۱۳۹۰، ۱۵:۴۹
کد خبر: 80018403

اصفهان –همزمان با برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در سراسر كشور، عشاير ايل بزرگ قشقايي در شهرستان سميرم نيز پاي صندوق هاي راي حاضر شدند.

به گزارش ایرنا، بسیاری ازعشایر ساكن روستاها و در مواردی كوچروی منطقه ییلاقی سمیرم كه امروز در این شهرستان حضور دارند، همپای دیگر هموطنان، رای خود را به صندوق ها ریختند.

'لطفعلی طاهری'از اهالی روستای 'آغداش' دهستان وردشت سمیرم بعد از اینكه رای خود را به صندوق انداخت، به خبرنگار ایرنا گفت: برای لبیك به فرمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب رای دادم.

وی با نشان دادن انگشت جوهری خود اظهار داشت: هركدام از انگشت های جوهری ایرانیان، چشمان استكبار و غرب را كور می كند.

یكی از عشایر طایفه'چوپانكاره' قشقایی هم به خبرنگار ایرنا گفت:هر رای مردم ما'پتكی'بر سر آمریكاست.

وی تاكید كرد:عشایر همواره در همه عرصه ها ثابت كرده اند كه در خدمت انقلاب، امام و ولایت هستند.

'محمد رضایی' تاكید كرد: دنیا بداند عشایر تا آخرین قطره خون خود از انقلاب و آرمانهای بلند آن دفاع خواهند كرد چه در جنگ دیروز و چه در انتخابات دشمن شكن امروز.

یكی از زنان عشایر ایل قشقایی نیز بعد از انداختن رای خود به خبرنگار ایرنا گفت: رای من و توی ایرانی همه یك پیام دارد و آن بیداری و آگاهی ملت ایران است.

' ناهید نادری' با بیان اینكه انقلاب ما به بركت خون شهدا به دست آمده است، خاطرنشان كرد: آمریكا و همفكرانش بدانند تك تك این رای ها از دل و جان ما برآمده و همین رای ها، رمز پیروزی ما و حتی بیداری دیگر ملتهای منطقه است.

وی با بیان اینكه بیشتر عشایر اكنون در مناطق گرمسیر جنوب كشور حضور دارند، افزود: تعدادی از عشایر اینجا حضور دارند و عشایری هم كه الان در جنوب كشورند به یقین در پای صندوق های رای حاضر شده و دشمن را ناامید كرده اند.

استان اصفهان دارای 9هزار و 605 خانوار عشایری است كه از این تعداد چهارهزارو797 خانوار از ایل قشقایی، 31خانوار از ایل بختیاری و 17 خانوار از ایل عرب جرقویه است كه بیش از شش ماه از سال در شهرستان ییلاقی و كوهستانی سمیرم زندگی می كنند.

شهرستان سمیرم با 105 هزار جمعیت ثابت و عشایری در160 كیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

7147/1042
۰ نفر