۱۳ اسفند ۱۳۹۰، ۱۰:۱۱
کد خبر: 80020071
T T
۰ نفر

نتايج انتخابات چهار حوزه استان كردستان قطعي شد

۱۳ اسفند ۱۳۹۰، ۱۰:۱۱
کد خبر: 80020071

استاندار كردستان از مشخص شدن نتايج قطعي چهار حوزه اين استان خبر داد و گفت: نمايندگان مردم در حوزه هاي سقز و بانه، قروه و دهگلان، بيجار و سرواباد و مريوان مشخص شدند.

علیرضا شهبازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در حوزه انتخابیه سقز و بانه ' محسن بیگلری ' با 41 هزار رای به عنوان منتخب مردم به مجلس راه یافت.

به گفته وی ' حامد قادرمرزی ' در حوزه قروه و دهگلان نیز با 28 هزار رای نماینده مردم این دو حوزه شد.

استاندار كردستان همچنین منتخب مردم حوزه بیجار را محمد بیاتیان با 19 هزار رای اعلام كرد.

وی همچنین از ' امید كریمیان ' به عنوان نماینده منتخب مردم حوزه های مریوان و سروآباد نام برد.

وی با اشاره به اینكه نتایج این حوزه ها نهایی است به شمارش چند صندوق در این حوزه ها نیز اشاره كرد و گفت: اگرچه شمارش آرای چند صندوق در این حوزه ها هنوز ادامه دارد اما این ارا تاثیری در نتیجه انتخابات این چهار حوزه ندارد.

استاندار كردستان همچنین با اشاره به نتایج ارای حوزه انتخابه سنندج، دیواندره و كامیاران ، گفت: انتخابات در این حوزه به دور دوم كشیده می شود.

شهبازی اظهار داشت: پنج تن از كاندیداهای این حوزه اكنون پیشتاز هستند و از این رو انتخابات این حوزه به دور دوم كشیده می شود.

به گفته وی در این حوزه انتخابی كار شمارش 160 صندوق اخذ رای باقی مانده است و شمارش در حال انجام می باشد.

استاندار كردستان همچنین از راه یابی ماموستا حسام الدین مجتهدی به عنوان نماینده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت: امام جمعه سنندج نماینده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبری شد.

نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و دومین میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری در كردستان از ساعت هشت صبح روز جمعه در یك هزار و 56 شعبه رای گیری شامل 493 شعبه ثابت و 563 شعبه سیار در شهرها و روستاهای استان كردستان برگزار شد.

برگزاری انتخابات نهمین مجلس شورای اسلامی را در پنج حوزه انتخابیه استان كردستان، 27 هزار تن به عنوان عوامل اجرایی و انتظامی برعهده داشتند.

در این دوره از انتخابات و بر اساس آمار اعلام شده توسط ستاد انتخابات استان كردستان 57 نامزد در عرصه رقابت های انتخاباتی مجلس و دو نامزد هم در عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند.

كردستان با یك میلیون و 480 هزار تن جمعیت دارای شش كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و دو كرسی در مجلس خبرگان رهبری است.ك/3

533/7346