۱۳ اسفند ۱۳۹۰، ۱۵:۳۱
کد خبر: 80020985
T T
۰ نفر

تهران- معاون فرهنگي و امور نخبگان بنياد ملي نخبگان گفت: مراسم نخستين دوره اعطاي جايزه علامه طباطبايي با هدف توسعه فعاليت هاي علمي و پژوهشي به 40 استاد برجسته كشور با حضور دكتر احمدي نژاد برگزار مي شود.

به گزارش بنیاد ملی نخبگان، دكتر سید حسن حسینی با اعلام این مطلب افزود: ‌بر اساس آیین نامه بنیاد ملی نخبگان، هدف از جایزه علامه طباطبایی توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی توسط استادان برجسته است.

وی اظهار داشت: استادان برگزیده با حمایت های بنیاد ملی نخبگان قادر خواهند بود با تجهیز آزمایشگاه ها، گرفتن بورس های تحصیلی، اعطای كمك هزینه تحصیلی به دانشجویان دوره های دكتری ،فعالیت های علمی و پژوهشی كشور را توسعه دهند و این جایزه اقدامی حمایتی و پشتیبانی كننده از سوی بنیاد ملی نخبگان نسبت به اساتید برجسته كشوراست.

حسینی گفت: ‌در نخستین دوره اعطای جایزه علامه طباطبایی، 40 استاد دانشگاه از میان 350 استاد انتخاب و معرفی می شود.

معاون فرهنگی و امور نخبگان درباره تسهیلاتی ارایه شده به استادان برجسته اظهار داشت:اساتید برگزیده از تسهیلاتی همچون تسهیلات مربوط به كرسی علمی به میزان 500 میلیون ریال به منظور تكمیل و توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی از طریق صندوق حمایت از پژوهشگران برخوردار می شوند كه هدف این تسهیلات فراهم كردن فضای كار علمی برای این اساتید است و بخشی از این حمایت ها برای خرید كتابخانه و تجهیز آزمایشگاه و یا گرفتن دانشجویان دوره پسادكتری طی سه سال اعطا خواهد شد.

حسینی خاطر نشان كرد: این اساتید یك سفر حج عمره با یك همراه و جایزه بنیاد ملی نخبگان به میزان 120 میلیون ریال را نیز دریافت می كنند؛ همچنین وام مسكن و بیمه تكمیلی مادام العمر نیز از سوی بنیاد به این عزیزان اعطا می شود.

علمی**9190**1544
۰ نفر