۱۴ اسفند ۱۳۹۰، ۱۴:۳۰
کد خبر: 80022518
T T
۰ نفر

تهران – مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران از بهره برداري كمربند سبز حاشيه شهر تهران خبر داد و گفت: روز دوشنبه 2 هزار و 300 هكتار از حاشيه پايتخت كه در آن جنگل كاري انجام شده است همزمان با روز درخت كاري به بهره برداري مي رسد.

'علی محمد مختاری' روز یكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جنگل كاری كمربند سبز تهران در محدوده های آلاسر در شمال غرب تهران، بازیافت، كهریزك (فازهای 1 و 2 و 3) ، پادگان محمد رسول الله (فاز 2) و ارتفاعات شمال منطقه 22 به اجرا درآمده است.

وی همچنین اعلام كرد: فردا در سال روز درختكاری و نیز به مناسبت هفته منابع طبیعی بیش از یك میلیون نهال رایگان در 123 بوستان شهر با گونه های گیاهی متعدد میان شهروندان تهرانی توزیع می شود.

مختاری همچنین از توزیع گل در 15 میدان بزرگ شهر تهران میان شهروندان تهرانی خبر داد.

وی همچنین اظهار داشت: به مناسبت سال نو 374 بوستان در 374 محله باز پیرایی درختان انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پاركها و فضای سبز شهر تهران، ساماندهی و واكاری درختان ولیعصر (عج) به طول 36 كیلومتر به طول رفت و برگشت و نیز توسعه فضای سبز و غرس درخت در دو طرف بزرگراه شهید چمران حد فاصل چهارراه ولیعصر تا بوستان ولایت را از دیگر برنامه های این سازمان در هفته منابع طبیعی برشمرد.

مختاری ادامه داد: 100 هزار عدد گلجای حاوی گل های دائمی و فصلی جهت نصب در بالكن های مجتمع اداری و مسكونی در مناطق دارای سرانه فضای سبز پایین تهیه شده است كه به منظور زیبایی هرچه بیشتر منطقه میان مناطق 7، 9 ، 10، 11، 12 و 17 توزیع خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر اینكه همواره شاهد قطع درختان در پروژه های شهری هستیم آیا به جای درختان قطع شده درختی كاشته می شود یا خیر، گفت: اجازه قطع هیچ درختی طبق كمیسیون ماده 7 صادر نشده و نخواهد شد، زمانی هم كه به منظور انجام پروژه شهری درختی از زمین برداشته می شود توسط دستگاه های وی‍ژه به مكان دیگری منتقل می شود.

مختاری تصریح كرد: تاكنون در تمام دوره فعالیتی خود در این حوزه اجازه قطع هیچ درختی را به هیچ كس نداده ام.

وی افزود: من به عنوان مسئول فضای سبز با قاطعیت می گویم اجازه نمی دهم برخی افراد سودجو اقدام به قطع درختان كنند اگر هم عده ای به طور غیرقانونی اقدام به این كار كنند طبق ماده 4 قانون متخلفین به حبس و جریمه نقدی مجازات خواهند شد.

مختاری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینكه آیا همچنان پیگیر قطع درختان باغ قلهك هستید یا خیر گفت: شهرداری همچنان پیگیر این موضوع است.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا توسعه پارك بانوان در تهران در دستور كار قرار دارد یا خیر افزود: تاكنون چهار بوستان به نام های بوستان مادران، پردیس مادران، نرگس و شهربانو به بهره برداری رسیده اند كه 2 بوستان دیگر در مرحله طراحی است كه به زودی به اجرا درخواهد آمد.

تهرام/9136/1058/1348
۰ نفر