۱۷ اسفند ۱۳۹۰، ۱۳:۳۹
کد خبر: 80028264
T T
۰ نفر

قم - سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم، از تصويب بودجه يكهزار و 250 ميليارد توماني شهرداري اين شهر در سال آينده خبر داد و گفت: عمده اين بودجه صرف فعاليت هاي عمراني شهري خواهد شد.

به گزارش ایرنا، 'حسن بختیاری' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران تصریح كرد: در سال جاری، شهرداری قم در زمان مقرر بودجه پیشنهادی خود را به شورای اسلامی شهر ارایه كرد كه مورد بررسی كمیسیون تلفیق این شورا قرار گرفت، به تصویب رسید و به فرمانداری قم ارسال شد.

وی ادامه داد: این بودجه در دو بخش درآمدها و هزینه ها با رقم 750 میلیارد تومان و بخش ضمیمه ها با رقم 500 میلیارد تومان می باشد كه در بخش های مختلفی هزینه خواهد شد.

بختیاری به بخش درآمدهای بودجه مصوب سال آینده شهرداری قم اشاره كرد و افزود: این بخش شامل عوارض عمومی با رقم 134 میلیارد تومان، عوارض اختصاصی با رقم 5/21 میلیارد تومان، بهای خدمات و درآمد موسسات غیر انتفاعی شهرداری با رقم 3/11 میلیارد تومان، درآمدهای وجوه شهرداری به میزان 700 میلیون تومان، كمك های اعطایی از سوی دولت با رقم پنج میلیارد تومان و سایر منابع با رقم 550 میلیارد تومان خواهد بود.

به گفته وی، عمده درآمدهای شهرداری قم در سال آینده رقم 550 میلیارد تومان است كه از فروش اموال و املاك بدست می آید و صرف طرح های عمرانی شهری می شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان كرد: بر مبنای رقم 750 میلیارد تومانی بخش درآمدها و هزینه های بودجه سال 91 شهرداری قم، نسبت هزینه های عمرانی به هزینه های جاری بسیار مطلوب تر شده بطوریكه 88 درصد این رقم صرف فعالیت های عمرانی و مابقی صرف هزینه های جاری و خدمات شهری خواهد شد.

به گفته بختیاری، حدود 5/74 میلیارد تومان از بودجه سال 91 شهرداری قم صرف هزینه های خدمات شهری شامل هزینه های مربوط به جمع آوری زباله، رفت و روب شهری، نگهداری فضای سبز و سایر خدمات می شود.

وی، فعالیت های عمرانی شهرداری قم در سال آینده را در 9 بخش عنوان كرد و افزود: رساندن طرح بلوار پیامبر اعظم (س) به مرحله واگذاری، سرمایه گذاری و مشاركت، 446 میلیارد تومان برای هزینه های پیش بینی نشده عمدتا در طرح بلوار پیامبر اعظم (س) و سایر مبالغ برای طرح هایی چون تملك فاز پنج عمار یاسر، شهید روحانی، اطراف جمكران و طرح پل های جمهوری، بهبود عبور و مرور شهری و دفع آبهای سطحی هزینه خواهد شد.

عضو كمیسیون های برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم، سال آینده را سال عمران و فعالیت های عمرانی خاص شهرداری قم عنوان كرد و افزود: شهرداری برای اجرای این فعالیت ها به كمك مردم، كمك های دولتی و كمك های دستگاه قضایی استان در بحث تملك املاك و اجرای طرح ها به شدت نیازمند است.

بختیاری همچنین به بودجه مصوب سال 91 سازمان های وابسته به شهرداری قم اشاره كرد و گفت: بودجه سازمان زیباسازی با رقم 29 میلیارد ریال، سازمان آرامستان ها با رقم 46 میلیارد ریال، سازمان حمل و نقل و ترافیك با رقم 30 میلیارد ریال، سازمان پارك ها به میزان 30 میلیارد ریال، تاكسیرانی و اتوبوسرانی با رقم 72 میلیارد ریال، كشتارگاه به میزان 14 میلیارد ریال، پایانه های مسافربری با رقم 18 میلیارد ریال و مدیریت پسماند به میزان 46 میلیارد ریال به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسید و به فرمانداری این شهر ارسال شده است.

553/ 380/