۱۷ اسفند ۱۳۹۰، ۱۷:۴۱
کد خبر: 80028882
T T
۰ نفر

مسوول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان كرمان، گفت: 240 كانون فرهنگي و هنري مساجد استان كرمان در نقاط روستايي است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام' مهدی رضایی ' روز چهارشنبه در نشست خبری، افزود: 400 كانون فرهنگی و هنری مساجد در استان كرمان فعال است.

وی شمار كتابخانه های عمومی و باز مساجد در استان كرمان را 120 كتابخانه عنوان كرد و گفت: 300 پژوهشگر مسجدی در حوزه های مختلف فعالیت می كنند و در بحث آموزش های قرآنی هم 30 هزار نفر در سال جاری آموزش دیدند.

وی اجرای طرح قرآنی 1445، توزیع بیش از 150 دوره تفسیر، حمایت از هسته های پژوهشی بویژه در بخش شهدا و حمایت از یادواره های شهدا در مساجد، فعالیت 270 كانون در فعالیت های طرح اوقات فراغت، جشنواره قرآنی با حضور 100 منتخب، راه اندازی 13 گروه سرود، برگزاری جشنواره ملی وبلاگ نویسی، جشنواره شعر مهدویت و راه اندازی اولین كتابخانه تخصصی علوم قرآنی را از دیگر برنامه های دبیرخانه استانی برشمرد.

مسوول دبیرخانه كانون های فرهنگی و هنری مساجد استان كرمان، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نهادها و ساختارهایی برای ورود به عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شكل گرفت كه كانون های مساجد از جمله آنهاست كه در راستای فرمایشات امام خامنه ای مبنی بر ضرورت مبارزه با تهاجم فرهنگی شكل گرفت.

وی با اشاره به هویت تاریخی مسجد و پایه گذاری مسجد قبا و مسجدالنبی توسط پیامبر(ص)، آن را از زیباترین ابتكارات اسلام خواند و ادامه داد: عمیق شدن در موضوع مسجد ما را به نكات ظریفی می رساند كه مهمترین آن، این است این مكان مقدس هم خانه خداوند و هم خانه مردم است.

حجت الاسلام رضایی، با اشاره به فرمایشات امام خامنه ای و پیام معظم له به اجلاس سراسری سال گذشته نماز، مسجد را خلوت انس با خداوند، مكان ارتباط با مردم و جایگاه معنویت و پایگاه سیاست خواند و افزود: مسجد باید امور دنیوی و معنوی را توامان پی بگیرد.

وی بیان كرد: كانون های مساجد درصدد است تا با حركت در راستای این مهم، ضمن ایجاد هنر معنوی در جامعه، مشكلات و مسایل مختلف را نیز پوشش دهد، زیرا سابقه تاریخی مسجد بویژه در یك قرن اخیر گواه محوریت آن در بسیاری از رویدادهای مهم از جمله پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

مسوول دبیرخانه كانون های فرهنگی هنری مساجد استان كرمان، جایگاه مسجد در متن اسلام را جایگاهی زنده و پویا و حلال مسائل جامعه دانست و افزود: كانون های مساجد هم بر اساس همین هویت به مساجد ورود كرده اند هرچند كه هنوز به آن جایگاه مطلوب نرسیدیم اما تنها یك خیز در این جهت برداشته ایم.ك/2

7438/8154