۲۰ اسفند ۱۳۹۰، ۱۱:۴۷
کد خبر: 80032160
T T
۰ نفر

تهران - رئيس سازمان دامپزشكي از ابلاغ دستورالعمل طرح 'تشديد كنترل و نظارت بهداشتي دامپزشكي در ايام تعطيلات نوروز' خبر داد و افزود: اين طرح، از 22 اسفندماه جاري تا روز 13 فروردين 1391 به اجرا درخواهد آمد.

'سیدمحسن دستور' در دستورالعملی به سازمان های دامپزشكی سراسر كشور كه نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت؛ چگونگی كنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های دام و طیور در مراكز عرضه، توزیع، رستوران ها، هتل ها و مجتمع های خدمات رفاهی بین شهری در ایام نوروز را تشریح كرده است.

وی یادآور شد: سازمان دامپزشكی با توجه به افزایش فعالیت تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در ایام تعطیل سال نو، طرح تشدید كنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی، را اجرایی می كند.

رئیس سازمان دامپزشكی تصریح كرده است: در قالب این طرح؛ مراكز توزیع و عرضه فرآورده‌های دامی، خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی و كشتارگاه ‌های دام و طیور، سردخانه ‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی و كارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی در ادامه مجتمع ‌های خدمات رفاهی بین ‌شهری، رستوران‌ها، هتل‌ها، چلوكبابی‌ ها و سایر اماكنی كه از فرآورده‌های خام دامی برای طبخ استفاده می‌كنند را از مراكز تحت پوشش برنامه تشدید كنترل و نظارت بهداشتی و دامپزشكی در تعطیلات نوروز خوانده و یادآور شده است، نظارت بر عرضه فرآورده‌های دامی در این مراكز با همكاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خواهد‌ بود.

به گفته ی دستور؛ بازرسان سازمان دامپزشكی در قالب اكیپ های ثابت و سیار با لباس های فرم متحدالشكل و خودروهای ویژه بازرسی در تمامی روزهای اجرای طرح از ساعت 8 صبح تا 20 شب در دو شیفت كاری آماده خدمات رسانی به مردم هستند.

همچنین؛ با هماهنگی صورت گرفته برخی از كشتارگاه ها در سراسر كشور در ایام تعطیلات نوروز كشیك دارند یا به صورت فوق العاده كشتار می كنند.

رییس سازمان دامپزشكی یادآور شده است؛ مردم در ایام تعطیلات سوالات و مشكلات خود را می توانند با شماره تلفن های سازمان های دامپزشكی سراسر كشور و یا شماره 1512 كه در اكثر استان ها فعال است در میان بگذارند.

اقتصام 1070**1561