۲۰ اسفند ۱۳۹۰، ۱۳:۵۴
کد خبر: 80032529
T T
۰ نفر

آران و بيدگل-يك كارخانه توليد فرش ماشيني در شهرك صنعتي 'سليمان صباحي' شهرستان آران و بيدگل طعمه حريق شد.

عضو تیم امداد و نجات آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آران و بیدگل در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تیم اطفای حریق این شهر با پنج دستگاه خودرو آتش نشانی به همراه چهار خودرو از كاشان و نوش آباد به محل حادثه اعزام شدند.

'حسن قندی' افزود: عملیات اطفای حریق در این كارخانه، بیش از هشت ساعت طول كشید.

وی، با اشاره به شدت آتش سوزی، تاكید كرد: علی رغم تلاش نیروهای اطفای حریق در همان دقایق اولیه، حجم بالای مواد اشتعالزای موجود موجب شد تا این كارخانه به خاكستر تبدیل شود.

قندی تصریح كرد: هم اكنون، علت بروز این حادثه توسط كارشناسان در دست بررسی قرار دارد.

شهردار آران و بیدگل نیز در گفت و گو با ایرنا، میزان خسارت ناشی از بروز این حادثه را بیش از 15 میلیار ریال تخمین زد و گفت: سه دستگاه تولید فرش ماشینی، بیش از 100 تن مواد اولیه و سوله كارخانه در این حادثه كاملا سوختند.

'مهدی عموزاده' افزود: به دلیل تعطیل بودن این كارخانه فرش در هنگام آتش سوزی، این حادثه به جز یك مورد سوختگی سطحی خسارت جانی دیگری در بر نداشت.

وی تصریح كرد: رعایت نكردن موارد ایمنی و برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در این واحد تولیدیف موجب شد عملیات اطفای حریق به سختی انجام شود.

عموزاده، با اشاره به احداث ساختمان شماره دو آتش نشانی آران و بیدگل در مجاورت شهرك صنعتی 'سلیمان صباحی' اظهار داشت: این ساختمان با توجه به نیاز این شهرك صنعتی احداث شده و در مراحل نهایی ساخت قرار دارد.

هم اكنون، حدود 700 واحد صنعتی در شهرك های صنعتی آران و بیدگل فعال است.

1724/8132