۲۱ اسفند ۱۳۹۰، ۱۲:۱۴
کد خبر: 80034101
T T
۰ نفر

بجنورد - تفاهمنامه همكاري بين اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و كشاورزي استان خراسان شمالي و اتاق تجارت و صنعت افغانستان به امضا رسيد.

به گزارش ایرنا رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان دارای قابلیت های زیادی از لحاظ اقتصادی بخصوص در بخش تولیدات كشاورزی، صنایع غذایی، پتروشیمی و مصالح ساختمانی است.

'محمد صمدی' در حاشیه انعقاد تفاهمنامه بین دو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی خراسان شمالی با كشور افغانستان اظهار داشت: انعقاد تفاهمنامه بین تجار این استان با كشور افغانستان در راستای گسترش سطح مبادلات تجاری است.

وی اضافه كرد: تجار افغان براساس نیازمندی های كشور خود خواهان دریافت برخی از تولیدات استان ما در زمینه پتروشیمی، كشاورزی و مصالح ساختمانی و صنایع فلزی هستند و با این تفاهمنامه راه برای كار بیشتر و صادرات به این كشور بازتر می شود.

وی افزود: براساس تفاهمنامه فیمابین سطح روابط تجاری بین خراسان شمالی و استان های مختلف كشور افغانستان برقرار می شود و نیازمندی های مختلف آن كشور نیز از سوی این استان تامین می شود.

صمدی افزود: این تفاهمنامه با حضور استاندار خراسان شمالی به عنوان مدیر ارشد استان و نماینده عالی دولت و سرپرست هیات تجاری افغان به امضا رسید كه برای ضمانت اجرایی بیشتر به تایید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران خواهد رسید.

سرپرست هیات تجاری افغانستان نیز در این نشست گفت: ما خواهان گسترش روابط تجاری با ایران بخصوص با استان خراسان شمالی به دلیل وجود برخی توانمندی های اقثصادی هستیم.

'غلام نبی عیدی زاده' اظهار داشت: انعقاد تفاهمنامه بین اتاق صنعت و تجارت افغانستان و اتاق استان خراسان شمالی می تواند زمینه ساز گسترش سطح روابط تجاری ما با این استان باشد.

وی اضافه كرد: ما به دلیل اشتراكات فرهنگی و اقتصادی به دنبال تامین مایحتاج خود از جمهوری اسلامی ایران هستیم و برای رسیدن به این خواستها با برخی از استانهای ایران از جمله خراسان شمالی تفاهمنامه های همكاری امضا كرده ایم تا به طور مستقیم نیازمندیهای ما را تامین كنند.

هیات تجاری 25 نفره افغان عصر روز شنبه وارد استان خراسان شمالی شد كه در سفر سه روز خود از بخش های اقتصادی این استان بازدید می كند. ك/2

2712/626/330
۰ نفر