۲۵ اسفند ۱۳۹۰، ۱۸:۱۷
کد خبر: 80042101
T T
۰ نفر

سمنان - معاون سياسي امنيتي استانداري سمنان گفت: غفلت از پديده قاچاق كالا و ابعاد و عناصر مختلف آن موجب پديدار شدن آسيب ها و آفات متعدد به ساختار جامعه مي شود كه مهمترين آنها تضعيف توليد داخلي است.

'علیرضا خلخالی' روز پنجشنبه در نشست كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان سمنان به تهدیدهای كالای قاچاق بر اقتصاد و جامعه اشاره كرد و گفت: آسیب های فرهنگی و افزایش بیكاری از جمله این تهدیدها است و فرهنگ سازی مبارزه با قاچاق كالا و ارز ضروری است.

وی آشنایی مردم با مضرات قاچاق كالا و ارز و ارتقای سطح آگاهی آنها در این رابطه را در كاهش قاچاق موثر دانست.

معاون سیاسی و امنیتی و جانشین رئیس كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان سمنان با تقدیر از زحمات اعضاء اظهار داشت: استان سمنان با توجه به شرایط جغرافیایی و نیز جمعیت از استانهای امن است و به دست آوردن رتبه های برتر كشوری نشان از تلاش و همدلی و دلسوزی اعضا دارد.

مدیر كل امنیتی و انتظامی و دبیر كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان نیز گفت: مساله قاچاق در كشور علاوه بر آثار سوء اقتصادی به عنوان یك چالش اقتصادی و اجتماعی در حوزه های منطقه ای و ملی مطرح است.

'حسن اسلامی راد' افزود: رواج قاچاق به عنوان عامل بازدارنده توسعه موجب اختلال در اعمال و اجرای برنامه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ركود اقتصادی می شود.

در این نشست بر پیگیری اجرای هر چه مطلوب طرح كدینگ كالا، بررسی وضعیت شركتهای تولید كننده مشتقات فرآورده های نفتی، شناسایی شیوه و شگرد قاچاقچیان فرآورده های نفتی ، اجرای گشتهای مشترك، آموزش دست اندركاران مبارزه با قاچاق كالا و ارز تاكید و بررسی شد.ك/2

599/608