۲۷ اسفند ۱۳۹۰، ۱۵:۱۸
کد خبر: 80044017
T T
۰ نفر

آستارا ـ رييس آموزش و پرورش شهرستان آستارا اعلام كرد: براي اسكان نوروزي فرهنگيان در اين شهرستان 18 واحد مدرسه با 191 اتاق آماده سازي شده است.

فاضل تعلیمیان روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در ایام نوروز امسال شرایط برای اسكان و ارائه خدمات به مسافران فرهنگی به نحو مطلوب فراهم شده به طوری كه از 191 اتاق آماده سازی شده ، تعداد 69 اتاق با امكاناتی نظیر فرش ، یخچال ، تلویزیون ، تشك و پتو در هر اتاق و همچنین آشپزخانه و سرویس بهداشتی مشترك آماده خدمات دهی به گردشگران نوروزی فرهنگی است.

وی با اشاره به آماده سازی 122 اتاق نیز به صورت نیمه تجهیز دارای امكاناتی نظیر فرش ، پتو ، تشك ، یخچال و سرویس بهداشتی بیان كرد: 50 نفر از عوامل اجرایی ، ستادی ، مدیران و سرایداران مدارس جهت ارائه خدمات ویژه برای مسافران فرهنگی آمادگی دارند.

وی در ادمه در رابطه با آماده سازی خانه معلم جهت ارائه خدمات اسكان و اقامت مسافران نوروزی شهرستان آستارا گفت: خانه معلم با شش اتاق و 22 تخت و با امكاناتی مجهز آماده پذیرایی از مسافران فرهنگی است.

وی اضافه كرد: رزرو نوبت اسكان میهمانان فرهنگی برای عزیمت به آستارا در چهار مدرسه این شهرستان در سامانه اینترنتی www.ESKAN.medu.ir امكان پذیر شده است.

وی اضافه كرد: با توجه به آغاز موج نخست سفرهای نوروزی وضعیت ستاد اسكان مسافران فرهنگی در این شهرستان امیدوار كننده است.

وی اظهار داشت:برای نوروز امسال مدارسی كه برای ارائه خدمات به مسافران تدارك دیده شده از بین مدارس تازه تاسیس و با داشتن امكانات و تجهیزات كامل انتخاب شده است.

تعلیمیان همچنین با اشاره به تقاضای زیاد فرهنگیان برای مسافرت به شهرستان آستارا ، خواستار احداث مركز آموزشی و رفاهی در این شهرستان شد.

وی در رابطه با تامین زمین مورد نیاز برای احداث مركز آموزشی و رفاهی فرهنگیان گفت: زمینی به مساحت پنج هزار و 300 متر مربع و با موقعیتی مناسب در كنار ساحل آستارا توسط آموزش و پرورش شهرستان محصور شده است.

وی با اشار به به رایزنی های مختلف با وزیر آموزش و پرورش برای ساخت این مركز بیان كرد: با احداث این مركز خیلی از مشكلات رفاهی از جمله مشكلات مربوط به اسكان فرهنگیان در ایام تعطیلات مرتفع خواهد شد.ك3

7105 / 535/604