۲۹ اسفند ۱۳۹۰، ۱۵:۴۵
کد خبر: 80046186
T T
۰ نفر

رشت - سرپرست شهرداري چابكسر از تمهيد مقدمات لازم براي استقبال و پذيرايي از مسافران و ميهمانان نوروزي خبر داد و گفت: در اين راستا ستاد تسهيلات نوروزي در محل اين شهرداري مستقر شده و آماده ارائه خدمات به مسافران است.

'كاوه بابایی' عصر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میمهانان و مسافران نوروزی می توانند طی مدت اقامت در این شهر، از جاذبه های گردشگری، تاریخی و دیدنی چابكسر بازدید و با خاطره خوش این شهر را ترك كنند.

وی اظهار كرد: برای رفاه حال میهمانان و مسافران نوروزی؛ 11 مجتمع رفاهی، اقامتی و رستوران پیش بینی و در نظر گرفته شده است.

سرپرست شهرداری چابكسر به جاذبه های توریستی منطقه اشاره و از مسافران نوروزی خواست طی اقامت از جاذبه های گردشگری منطقه از جمله ارتفاعات سمام و تماشاكوه جواهردشت، مجتمع ساحلی گلسرخ، چشمه سیفونی دمكش (جذر و مد) فكیجور، بقعه متبركه آقا سید ابوجعفر ابیض، پارك شهید انصاری، استخر طبیعی خشكاسرا و ساحل سنگی و مرمت شده در انتهای بلوار حاج آقا شفیعی دیدن كنند.

وی ابراز امیدواری كرد در تعطیلات نوروز، این شهر گردشگری پذیرای دو میلیون مسافر نوروزی باشد.

به گزارش ایرنا، چابكسر یكی از شهرهای زیبای استان گیلان در شمال ایران است. این شهر در منتهی الیه شرق استان از شمال به دریای خزر ، از شرق به شهرستان رامسر ، از جنوب به رشته كوه البرز و از غرب به كلاچای محدود می شود.

چابكسر در حد فاصل استان های گیلان و مازندران در كوتاه ترین فاصله بین كوه و دریا (حداكثر 1300 متر) جای گرفته است .

به دلیل فاصله كم كوه و دریا منظره ای بسیار جالب و كم نظیر دارد ، در گستره جغرافیایی چابكسر چهار محصول عمده كشاورزی برنج، چای ، مركبات و كیوی در كنار همدیگر به عمل می آیند.

با توجه به خصوصیات جغرافیایی حاكم بر منطقه یعنی رشته كوه البرز و دریای خزر ، چابكسر از نظر جاذبه گردشگری، از تنوع ویژه ای برخوردار است.

چابكسر در 100 كیلومتری شرق رشت مركز استان گیلان قرار دارد.ك/3

7292/695