۲ فروردین ۱۳۹۱، ۱۴:۰۶
کد خبر: 80047577
T T
۰ نفر

فعاليت اسكله هاي مسافري قشم از سر گرفته شد

۲ فروردین ۱۳۹۱، ۱۴:۰۶
کد خبر: 80047577

قشم - مدير امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز فعاليت مجدد در مبادي ورودي و خروجي جزيره قشم خبر داد.

پژمان بهرامیان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: با كاهش شدت طوفان و عبور بادهاي شدید و نیز كاهش گرد و غبار و آلاینده هاي موجود در هواي قشم، مبادي ورودي به این جزیره از طریق بندرعباس شامل اسكله هاي حقاني، باهنر و پهل براي تردد مسافران نوروزي باز شده است.

وي افزود: خروج از جزیره قشم ازظهر روز سه شنبه اول فروردین از طریق اسكله هاي ذاكري و لافت براي مسافران و گردشگران امكان پذیر شده است.

مدیر امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم تصریح كرد: شناورهاي مدرن و ایمن ویژه حمل و نقل مسافر از طریق اسكله هاي یاد شده و همچنین شناورهاي مخصوص حمل و نقل خودرو مسافران (لندینگ كرافت ها) در اسكله پهل به لافت و بالعكس آماده جابجایي مسافران و وسایل نقلیه آنان هستند.

روز دوشنبه براثر طوفان و گرد و غبار شدید و كاهش میدان دید در آبهاي خلیج فارس، امكان جا به جایي مسافران در اسكله هاي مسافري قشم به بندرعباس و بالعكس فراهم نشد و در اسكله لافت به پهل نیز پس از چند ساعت وقفه كار حمل و نقل مسافران و خودروي شخصي آنان انجام شد.

با كاهش شدت باد و آرام شدن دریا عبور و مرور شناورها در آبهاي خلیج فارس حد فاصل جزیره قشم به بندرعباس و بالعكس فراهم شده و كار جا به جایي مسافران از اسكله هاي مسافري با استفاده از شناورهاي مدرن امكان پذیر شده است.

جزیره قشم در جنوب ایران در طول سال به ویژه ایام تعطیلات نوروزي میزبان مسافراني است كه با سفر به این جزیره از هواي بهاري، سایت هاي ویژه گردشگري و نیز سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن بهره مي برند./ك3

1871/668
۰ نفر