۸ فروردین ۱۳۹۱، ۱۶:۵۴
کد خبر: 80053180
T T
۰ نفر

بيش از 300هزار مسافر نوروزي وارد شهرستان چرام شدند

۸ فروردین ۱۳۹۱، ۱۶:۵۴
کد خبر: 80053180

چرام - فرماندار شهرستان چرام گفت: از ابتداي تعطيلات نوروز امسال تاكنون افزون بر 300 هزار مسافر و گردشگر نوروزي وارد اين شهرستان شده و از مناطق و مناظر طبيعي ، تاريخي و مذهبي اين شهرستان ديدن كردند.

'شكرالله امامی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 40هزار نفر از این تعداد طی این مدت در سطح مدارس ، كمپینگ های اقامتی ، رستوران ها و مهمانسراهای این شهرستان نیز اسكان یافته اند.

وی با بیان اینكه ، میزان ورودی گردشگران نوروزی به شهرستان چرام نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر 20درصد رشد داشته است ، افزود: باغ زیبای چمشه بلقیس ، تنگ پیرزال و امام زاده شاه حمزه (ع) بخش سرفاریاب به ترتیب بیشترین مناطق گردشگر پذیر طی این مدت بوده اند.

برخی از مناطق دیدنی و گردشگری شهرستان چرام:

چشمه بلقیس: این باغ بزرگ یكی از جاذبه ها و مناظر بكر و منحصر بفرد این دیار است كه هرساله گردشگران و مهمانان زیادی را به میزبانی خود می طلبد.

این باغ در فاصله پنج كیلومتری جنوب شهرستان چرام و در كنار روستای كره شهبازی واقع شده و یكی از مهم ترین جاذبه های توریستی این خطه سرسبز به شمار می رود.

باغ روح انگیز چشمه بلقیس در سال 1330 شمسی توسط مرحوم اسكندر چرامی و با استفاده از طراحی باغات تاریخی ایران ساخته شده و چشم هر مسافر و گردشگری كه به این شهرستان سفر می كند را به خود خیره می كند.

این باغ زیبا دارای چشمه های فراوان با آبهای خنك و گواراست كه از دل كوه می جوشند و در جویبارهای زیبا كه با اصول معماری جدید تراش بندی شده به استخر دایره ای زیبایی سرازیر می شود.

تنگ پیرزال: درفاصله 15 كیلومتری شمال شرق شهر دهدشت و در ابتدای دره بزرگ سرفاریاب تنگه ای عظیم به طول 5/3 كیلومتری واقع شده كه به تنگ پیرزال معروف می باشد.

كوه سیاه دو طرف تنگه واقع و مدخل چندین چشمه بزرگ وكوچك فصلی نیز می باشد.

امام زاده شاه حمزه (ع): این امام زاده بزرگواردر پنج كیلومتری بخش سرفاریاب و در تنگه ای به نام همین امامزاده واقع شده است.

این امام زاده هرساله بخصوص در ایم تعطیلات نوروزی میزبان انبوه مسافران ومیهمانان در داخل و خارج از استان كهگیلویه وبویراحمد است.

به گزارش ایرنا، در كنار این امام زاده می توان نقوش برجسته ای از نقاشی های قدرت لا یزال را به روی صحفه طبیعت و این دیار زیبا مشاهده كرد.

به گزارش ایرنا ، رودخانه خروشان و جنگل های بلوط، ، باغات روح انگیز ، تنگ(سد) شراب گروه و طبیعت بكر و زیبای كنار این امام زاده جلوه خاص هدیه ای ارزشمند را به مسافران ، زائران و گردشگران این دیار هدیه داده است.

دشت چرام: از ابتدای روستای كورسا در شمال شهر چرام تا روستای شمس آباد در جنوب چرام دشت وسیع چرام به طول حدود 25 كیلومتر دردامنه كوه سیاه واقع شده است.وجود آب و هوای حاصلخیز باعث شده تا همواره این دشت وسیع پذیرای جمعیت های انسانی بوده است.

قلعه چرام: این بنا به فاصله 20 كیلومتری از شهر دهدشت و بر روی تپه مشرف بر دشت وشهر كنونی چرام قرار دارد كه در اواسط دوره قاجاریه در دوطبقه به مساحت 800 مترمربع احداث شده و شامل دو بخش بیرونی واندرونی است.

بخش بیرونی آن مهمانخانه ، سكوهای نشیمن واسطبل بوده وبخش اندرونی آن شامل فضاهای چهار گانه مسكونی وتدافعی ، دروازه ، برج دیده بانی وحیاط مركزی ویك حلقه چاه آب است

آبشار طسوج: در سردسیر ترین منطقه بخش چرام به فاصله70 كیلومتری شهر دهدشت به طبیعت دل انگیز و آبشار تنگ المون طسوج می رسیم كه در دامنه كوه ساورز قرار دارد.

این منطقه زیبا دارای باغات سیب ،گردو و درختان كهنسالی است كه زندگی كوچ نشینی ایلات وعشایر در این طبیعت ، زیبایی آن را دو چندان نموده است.

قلعه كره شهبازی: این قلعه درفاصله 5/2كیلومتری جنوب شهر چرام و300متری جنوب روستای شیرازی قرار گرفته است.

ابعاد این قلعه در حدود 10×10×15متربوده ودارای پلانی مستطیل شكل است . بنای اصلی در 2 طبقه ساخته شده ویك حصارتقریبا'مربع شكل دورتادورقلعه را فراگرفته است.

671/7530