۱۶ فروردین ۱۳۹۱، ۸:۱۶
کد خبر: 80060543
T T
۰ نفر

60 درصد موقوفات استان زنجان سند دار مي شوند

۱۶ فروردین ۱۳۹۱، ۸:۱۶
کد خبر: 80060543

زنجان - مدير كل اوقاف و امور خيريه استان زنجان، گفت: با پيگيريهاي انجام شده 60 درصد از موقوفات استان زنجان،در حال سند دار شدن هستند.

حجت الاسلام 'علی باقری' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اگرچه تنها محلی كه سند ان مورد تایید تمامی مراجع حقوقی می باشد اداره كل اوقاف و امور خیریه می باشد، اما اسناد رسمی 60 درصد از اماكن موقوفه این استان آماده یا در دست اماده سازی می باشد.

وی از سند دار شدن بقعه 'قیدار نبی ' خبر داد و یاداور شد:اداره كل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در صدد است تا كلیه مكانهای موقوفه را دارای سند رسمی نموده و در مورادی كه دعاوی خاص وجود دارد، موقوفات شناسایی و رفع ابهام گردد.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان زنجان،با تاكید بر منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سالجاری به نام حمایت از تولید و سرمایه گذاری داخلی ،اظهار كرد:در یكی از زمینهای موقوفه،باغی به مساحت تقریبی یك هزار هكتار برای احداث باغ زیتون در نظر گرفته شده است كه در صورت رسیدن به مرحله تاسیس و بهره برداری زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم حدود یك هزارنفر را فراهم خواهد نمود.

وی،ضمن دعوت از شهروندان و خیرین جهت عمل به وقف ، گفت: عمل به وقف وظیفه مهم و فریضه دینی است و لزوم احیای این فریضه، مشاركت احاد مردم، مسئولین و روحانیون می باشد.

8155/522