۱۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۲:۵۹
کد خبر: 80062770
T T
۰ نفر

رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس كردستان با تاكيد بر لزوم نهادينه كردن فرهنگ كتاب و كتابخاواني در جامعه، گفت: كتابخانه ها نقش بسيار مهمي در مقابله با هجمه هاي فرهنگي دشمنان دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهاجری روز پنجشنبه در دیدار با مدیركل كتابخانه های عمومی استان كردستان اظهار افزود: این نهاد فرهنگی با ارائه كتاب هایی با موضوعات متنوع می تواند در ارتقای سطح بصیرت جامعه بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به اینكه هر سال كتاب های بسیاری با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چاپ و منتشر می شود، اظهار داشت: این كتاب ها باید به سهولت در اختیار مردم قرار گیرد تا بتوان ارزش های انقلاب و دفاع مقدس را در جامعه نشر داد.

مهاجری عنوان كرد: بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس كردستان در این راستا برای كتابخانه های عمومی و همچنین سایر كتابخانه ها در سطح استان كتاب های متنوعی ارسال كرده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس كردستان بر لزوم تعامل دستگاه های فرهنگی تاكید كرد و گفت: این تعامل به منظور مقابله با جنگ نرم دشمنان، شبیه خون های فرهنگی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ناتوی فرهنگی ضروری است.

مدیركل كتابخانه های عمومی استان كردستان نیز در این نشست از ایجاد بخش ویژه دفاع مقدس در كتابخانه مركزی شهرستان سنندج خبر داد و بیان داشت: بر این اساس بخش مستقلی در این كتابخانه به كتاب هایی با موضوع دفاع مقدس اختصاص می یابد.

عطاء الله رستگار افزود: همچنین در تمام كتابخانه های عمومی نهادی در سطح استان حداقل یك قفسه به كتاب های دفاع مقدس تخصیص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینكه كتابخانه های عمومی نهادی و مشاركتی موظف به همكاری با بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس هستند، اضافه كرد: توجه به نشر ارزش های معنوی در جامعه از اهداف كتابخانه های عمومی است.ك/2

570/533