۱۸ فروردین ۱۳۹۱، ۱۵:۳۵
کد خبر: 80063916
T T
۰ نفر

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: طرح مسائلي مانند مذاكره با آمريكا توسط برخي از افراد، بر خلاف منويات و تاكيدات مقام معظم رهبري است.

آیت الله 'سید احمد علم الهدی' در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی، افزود:

رهبر معظم انقلاب در فرمایش های خود همواره به صراحت عنوان فرمودند كه مذاكره با آمریكا به مصلحت ما نیست و معظم له در یكی از سخنانش عنوان كرده اند كه اگر بنا باشد روزی مذاكره با آمریكا به صلاح ما باشد من نخستین كسی هستم كه پیشنهاد آن را مطرح می كنم.

وی اظهارداشت : در شرایطی كه سخنان حكیمانه رهبر معظم انقلاب ، مستكبران دنیا را به زانو در آورده و موجب افزایش عزت و عظمت ما در جهان شده است ، موضوع مذاكره با آمریكا به صلاح نیست.

آیت الله علم الهدی افزود: هدف آمریكا چه از طریق مذاكره و یا تهاجم نظامی احتمالی به كشورمان به یغما بردن انرژی ایران به عنوان بزرگترین منبع نفت و گاز در دنیا است.

وی در ادامه گفت: طی 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی افرادی كه در راس دولتهایی در كشورمان بر مسند قدرت قرار گرفتند انسانهای خوب و متدینی بودند و به دلیل هوشیاری مردم و عنایات خاص امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اشخاص بی دین در عرصه قدرت در این دولتها قرار نگرفتند.

خطیب نماز جمعه مشهد افزود: ولی برخی اشخاص در عرصه مدیریت سیاست خارجی ، فرهنگی و اقتصادی و حلال و حرام ،خود در برخی از دولتهای بعد از انقلاب با دین اصطكاك پیدا می كردند.

او گفت: در دو دولت بعد از انقلاب اصل استكبار ستیزی كه یكی از اصول دینی و انقلابی ما است در عرصه سیاست خارجی توسط برخی اشخاص به اصل تنش زدایی مطرح و تبدیل شد.

وی اظهار داشت: به دلیل آنكه آمریكا یك كشور استكباری است ، اصل مدیریت در عرصه سیاست خارجی ما استكبار ستیزی است و بیگانه ستیزی نیست.

وی با یادآوری نامگذاری امسال به عنوان سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای معظم له در این زمینه، گفت: باید ضمن پرهیز از مصرف كالاهای خارجی ، روی پای خود بایستیم و با رونق و توسعه تولید ملی گامهای اساسی برای توسعه و پیشرفت كشور برداریم.

وی همچنین ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را یادآور شد و گفت: برخی تعبیر رحلت را برای از دنیا رفتن آن حضرت مطرح می كنند در صورتی كه این مساله قدرنشناسی نسبت به ایشان است.

آیت الله علم الهدی افزود: آنچه بر وجود حضرت فاطمه زهرا (س) گذشت شهادت بود و رحلت نبود ، چون عنصر شهادت با جهاد آمخته است و حضرت فاطمه (س) در نتیجه جهاد برای مقابله با بروز انحرافها در دین بعد از پیامبر اكرم (ص) به شهادت رسیدند.

امام جمعه مشهد گفت: مجاهده حضرت فاطمه (س) برابر خطر انحراف حكومت و رهبری جامعه از خط امامت و دین كه پیامبر اكرم (ص) نیز همواره از آن به عنوان خطری بزرگ یاد می كردند، بود.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر در راس حكومت جامعه، دین حاكم نباشد قدرت و سیاست به تدریج دین و ارزشهای آن را از بین می برد.ك/2

7490/659