۲۶ فروردین ۱۳۹۱، ۱۰:۴۷
کد خبر: 80077017
T T
۰ نفر

تهران - پايگاه خبري روزنامه فرامنطقه اي الشرق الاوسط چاپ لندن روز شنبه نوشت: اسراييل تهديد كرد اسيراني را كه در قبال آزادي گلعاد شاليط سرباز اسير اسراييلي آزاد كرده ، ترور خواهد كرد.

این گزارش می افزاید، در گزارشی كه از سوی سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی منتشر شده و روزنامه یدیعوت احرونوت آن را منتشر كرده نام 40 تن از اسیران فلسطینی كه در مقابل آزادی گلعاد شالیط سرباز اسیر اسراییلی آزاد شده اند علامت گذاشته شده زیرا مقامات رژیم صهیونیستی معتقدند كه این افراد اقدام به فعالیت های غیر قانونی كرده اند.

در گزارش سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی آمده است كه از 450 اسیر مرد و 25 اسیر زن فلسطینی آزاد شده بیشتر آنان به زندگی طبیعی خود به دور از فعالیت های سیاسی روی آورده ولی گروهی شامل 47 تن از آنان اقدام به فعالیت های غیر قانونی كرده اند كه هفت تن از آنان بازداشت شده و احتمالا محكومیت های سابق برای آنان اعمال می شود .

در این گزارش به اظهارات صالح العاروری یكی از فرماندهان حماس كه در مذاكرات آزادی شالیط در قبال آزادی اسیران فلسطینی مشاركت داشته اشاره كرده كه وی گفته است تنها راه آزادی اسیران ربودن سربازان اسراییلی است.

این گزارش مدعی شده كه اسیران فلسطینی آزاد شده كه به غزه رفته اند در آسایش كامل و در هتل های عالی و یا خانه های فاخر زندگی می كنند و از سوی دولت اسماعیل هنیه ماهانه دو هزار دلار دریافت می كنند و 12 تن از آنان نیز به مقامات عالی رتبه در دولت رسیده اند و دو تن از آنان به نام یحیی سنوار و روحی مشتهی اخیرا همراه هنیه به ایران و كشورهای حوزه خلیج فارس سفر كرده اند.

در این گزارش به مشكلات برخی از اسیران آزاد شده فلسطنیی هم كه هنوز موفق به دیدار خانواده های خود نشده اند اشاره شده است.

مترجمام**1408**
۰ نفر