۲۶ فروردین ۱۳۹۱، ۱۳:۳۲
کد خبر: 80077618
T T
۰ نفر

شيراز- معاون برنامه ريزي دفتر فناوري اطلاعات استانداري فارس دفاتر پيشخوان را بازوان دولت دانست و افزود: با واگذاري خدمات اصلي به نواحي دفاتر پستي ، خدمت رساني به مردم دركوتاه مدت و با سهولت بيشتري انجام مي شود .

به گزارش ایرنا ، مهندس حمید سهرابی در دومین همایش تبیین ضوابط سیستم ارائه خدمات الكترونیك آبفا به ایجاد زمینه و توفیق شركت آب و فاضلاب شیراز در واگذاری خدمات به دفاترخدمات ارتباطی اشاره كرد و افزود: با ایجاد دفاترخدمات پیشخوان ، تنظیم آیین نامه و تصویب مجلس شورای اسلامی ، دستگاه های اجرایی و غیرانتفایی مكلف به برون سپاری خدمات خود به یك مجرای متمركز یكسان به نام دفاتر خدمات پیشخوان دولت شدند.

وی با قدردانی ازهمكاری مسوولان دراستان فارس در واگذاری خدمات خود به دفاتر خدمات پیشخوان ، بیان كرد: برنامه دولت در بحث كوچك سازی به نحوی است كه اجرا به بخش های خصوصی واگذار شود ودستگاه ها ومراكز اجرایی دولت ، نظارت را برعهده داشته باشند .

مدیراداره پست شهرستان شیراز هم گفت: شركت آب و فاضلاب شیراز در اندك زمانی با صعود پلكانی توانست توانمندیش را نشان دهد .

مجید توكلی با اشاره به وجود زمینه مناسب برای افزایش دفاتر پیشخوان افزود: 42 مركز خدمات ارتباطی و پیشخوان دولت به ارائه خدمت به مشتركین می پردازند و برآنیم كه این تعداد را افزایش دهیم .

معاون خدمات مشتركین و درآمد شركت آب وفاضلاب شیراز نیز واگذاری خدمات آبفا شیراز را به عنوان اولین شركت پیشرو به نواحی دفاتر پستی و خدمات ارتباطی ، گام مهمی در تحقق اهداف دولت الكترونیك دانست.

او افزود: در این روند شهروندان با مراجعه به دفاتر مورد تایید و دارای ارتباط روی خط با آبفا می توانند درخواست خود را تكمیل و با دریافت كد رهگیری از كاربران دفاتر، خدمت مورد درخواست را بدون مراجعه به مناطق آبفا دریافت نمایند.

علی حق نگهدار اظهارداشت: با اجرای مهندسی مجدد فعالیت ها، ارتقای مهارت و بكارگیری فناوری اطلاعات و با همكاری همه جانبه از سوی اداره پست شهرستان شیراز، كارگروه دفاتر پیشخوان دولت صورت پذیرفته است.

وی اظهار داشت : نرم افزار اتوماسیون آبفا شیراز قابلیت اجرای تمامی مراحل تا پایان گردش عملیات سازمانی و حتی صدور اسناد مالی ، حسابداری و اجرای عملیات خدمات پیمانكاری نصب آب و فاضلاب به صورت كارتابل تمام الكترونیكی را دارد.

حق نگهدار افزود: درصدد هستیم در آینده ای بسیارنزدیك این تعداد را با تغییردر فناوری و مهندسی مجدد در تكنیك ارائه خدمت و در دست اقدام به ظرفیت نهایی شهرستان شیراز در تمامی ابعاد برسانیم.

وی گفت:شركت آب و فاضلاب شیراز همواره در جست و جوی تمهیداتی برای ارائه بهتر خدمات به مشتركین با در نظر گرفتن فاكتورهای كاهش هزینه و زمان است.

شركت آب و فاضلاب شیراز به عنوان اولین شركت پیشرو در واگذاری خدمات به دفاتر پستی، دومین همایش تبیین ضوابط سیستم ارائه خدمات الكترونیك را با همكاری اداره كل پست استان فارس و كارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت برگزاركرد.

شركت آب و فاضلاب شیراز در مهرماه 1389 به عنوان اولین شركت پیشرو، با واگذاری خدمات اصلی خود به نواحی دفاتر پستی ، خدمات ارتباطی و پیشخوان دولت، با توسعه موقعیت های مكانی توانست گام مهمی در تحقق اهداف دولت الكترونیك بردارد.

اجرای این مهم با مهندسی مجدد فعالیت ها، ارتقای مهارت و بكارگیری فناوری اطلاعات با همكاری اداره پست شهرستان شیراز و كارگروه دفاتر پیشخوان دولت صورت پذیرفته است.ك/1

677 /679