۲۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۲:۵۰
کد خبر: 80079373
T T
۰ نفر

اصفهان-مدير كل محيط زيست استان اصفهان از انتقال تمام كوره هاي گچ، آهك و آجر اين شهر به بيرون از شعاع 50 كيلومتري خبر داد.

'احمدرضا لاهیجان زاده' روز یكشنبه در حاشیه دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار این رسانه افزود:مطالعات و جانمایی واحدهای تولید شن، ماسه و كوره های گچ، آهك و آجر توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان در حال اجراست.

وی از برنامه ریزی برای انتقال 200 واحد ریخته گری سنتی و 170واحد سنگبری از داخل محدوده قانونی شهر اصفهان و بافت مسكونی به 'شهرك صنعتی بزرگ اصفهان' خبر داد.

مدیر كل محیط زیست اصفهان یادآور شد: در سال گذشته تمام معادن گچ در شعاع 50 كیلومتری تعطیل شد.

لاهیجان زاده همچنین گفت:به منظور كاهش آلودگی هوای شهر اصفهان، یكهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در دو سال گذشته گازرسانی شد.

وی افزود:از این تعداد به 230 كوره آجرپزی و تبدیل سوخت آنها از مایع (مازوت) به گاز در محور شمال و شمال شرق اصفهان صورت گرفت.

مدیر كل محیط زیست استان اصفهان همچنین از اختصاص 50 هكتار زمین برای انتقال كارگاههای طلاسازی در مجاور شهرك صنعتی جی خبر داد.

وی با بیان اینكه در سال گذشته، ده ها سیستم كنترل آلودگی هوا در صنایع بزرگ و متوسط احداث و راه اندازی شده است،افزود: هزینه احداث این سیستم ها بیش از 150میلیارد تومان بود .

لاهیجان زاده اضافه كرد:راه اندازی این سیستم سبب رفع مشكل آلودگی هوا در صنایع بزرگ استان شده است.

وی اجرای مانور بزرگ مقابله با آلودگی هوا ،آموزش و اطلاع رسانی چهره به چهره در دهها مركز آموزشی، چاپ و انتشار كتاب 'آلودگی هوا'، نصب شش دستگاه تابلو نمایشگر آلودگی هوا را از جمله اقدامات محیط زیست در محور آموزش، اطلاع رسانی و ارتقای فرهنگ عمومی عنوان كرد.

وی با یادآوری اینكه 19 ایستگاه پایش كیفی هوا در سطح استان اصفهان فعال است،گفت:این اداره كل بر مراكز معاینه فنی خودروهای استان در راستای اجرای یكی از محورهای طرح جامع كاهش آلودگی هوا نظارت مستمر دارد.

7137/1042