۲۸ فروردین ۱۳۹۱، ۱۴:۱۲
کد خبر: 80081501
T T
۰ نفر

مراغه - ارشد نظامي منطقه و فرمانده پادگان امام رضا(ع) مراغه گفت: ارتش جمهوري اسلامي ايران گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامي آماده جانفشاني در راه اسلام و دفاع از آرمان هاي امام راحل و شهداي انقلاب است.

امیر سرتیپ علیرضا عزتی آذر، روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه فرمایشات و رهبری های داهیانه فرمانده معظم كل قوا، چشم انداز روشنی را برای موفقیت و پیروزی نیروهای مسلح ترسیم می كند، افزود: ارتش برای رسیدن به این چشم انداز از هیچ تلاشی فروگذاری نمی كند.

وی با اشاره به رشادت های ارتش در طول دوران دفاع مقدس، گفت: این نیرو با توجه به دارا بودن بدنه مخلص و پیرو ولایت فقیه، در مقابل توطئه ها و دشمنان ایران اسلامی ایستاده است.

وی اضافه كرد: در روزهای اول پس از پیروزی انقلاب زمانی كه برخی از ایادی داخلی استكبار در صدد انحلال ارتش بودند، امام (ره) با صدور فرمان رژه ارتش و نامگذاری این روز به نام ارتش ، امید و روح تازه ای در كالبد نیروهای مسلح كشور دمید.

وی اظهاركرد: ارتش با ایستادن در كنار ولایت و رهبری و نثار خون 48 هزار شهید، نشان داد كه در لحظات سخت نیز در دفاع از كشور پایدار است.

وی گفت: در سایه رهنمودهای عالمانه رهبر معظم انقلاب و اقتدار و استقلال نیروهای مسلح، هم اكنون این نیرو در زمینه تولید و استفاده از فناوری های روز نظامی جزو هشت كشور اول جهان است.

فرمانده گروه 11 توپخانه پادگان امام رضا(ع) مراغه ادامه داد: خودكفایی و پیشرفت در عرصه های نظامی مرهون استقلال و ولایتمداری نیروی های مسلح بوده و ارتش نیز با هدایت فرمانده كل قوا همواره با اقتدار از نظام مقدس جمهوری اسلامی و كشور دفاع می كند.

عزتی آذر، افزود: با توجه به اینكه ارتش ماموریت حفظ امنیت مرزی و فرامرزی انقلاب اسلامی ایران را برعهده دارد، دلاورمردان ارتش با طراحی و اجرای تاكتیكی جدید در جنگ سخت افزاری به نام جنگ ناهمطراز و نامتقارن، اقتدار خود را به طرز شگفت آوری بالا برده اند.

وی با اشاره به 29 فروردین به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار كرد: پیوستن بدنه ارتش به صفوف انقلابیون در اولین روزهای انقلاب اسلامی ایران ریشه در باورهای اعتقادی و دینی بدنه ارتش داشت.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال 58 تاكنون با اجرای رژه با شكوه در 29 فروردین ماه، همبستگی خود را با رهبری و همچنین امت اسلامی اعلام می كند.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 كیلومتری جنوب غربی تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است.

7483/590/587