۳۱ فروردین ۱۳۹۱، ۱۳:۰۵
کد خبر: 80086876
T T
۰ نفر

لندن - يك وكيل بين المللي و مدافع حقوق كودكان گفت: صدها كودك و نوجوان فلسطيني هم اكنون در زندان هاي رژيم اسراييل با انواع شكنجه و بدرفتاري مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'جرارد هورتون' عضو كانون 'دفاع از كودكان فلسطین' در یك نشست عمومی در لندن با اشاره به گزارشی كه با حمایت اتحادیه اروپا درباره وضعیت كودكان زندانی فلسطین تهیه شده است، افزود: سربازان اسراییلی شبانه و بصورت كاملا وحشیانه به خانه های فلسطینی حمله می كنند تا كودكان و نوجوانان را به دلیل پرتاب سنگ به سوی نظامیان اشغالگر بازداشت كنند.

وی اظهارداشت: این اتفاق تقریبا هر شب تكرار می شود و سربازان اسراییلی با ورود غیرقانونی به منازل فلسطینی ها كودكان و اعضای خانواده هایشان را با خشونت تمام دستگیر می كنند.

'نظامیان اسراییلی به اعضای خانواده و كودكان چشم بند و دست بند می زنند و آنان را به داخل خودروهای نظامی پرتاب می كنند، در حالی كه بعضی از این كودكان فقط 12 سال سن دارند.'

وی ادامه داد: این كودكان برای بازجویی به اداره پلیس و سپس به مكانی نامعلوم منتقل می شوند. ما بسیار تلاش كردیم از دولت اسراییل در مورد این مراكز مخفی بازجویی، سوال كنیم كه آنها هر بار به خاطر آنچه كه مسائل امنیتی می خواندند از پاسخگویی به ما سر باز زدند.

آقای هورتون گفت: در تحقیقات ما مشخص شد كه در این بازجویی ها كودكان به روش های مختلف مجبور به اعتراف می شوند. در اكثر موارد كودكان را با تحقیر به اتاقی كه رو به رویشان یك مرد میان سال روی صندلی نشسته است می برند. این بازجو سپس به زبان عربی شروع به فحاشی می كند تا شخصیت كودكان فلسطینی را خرد كند.

وی اضافه كرد: در این بازجویی ها تقریبا 75 درصد كودكان كتك می خورند. این ضرب شتم می تواند سیلی به صورت (متداول ترین فرم تنبیه)، لگد به بدن، پرتاب از صندلی و دیگر شیوه های تنبیه فیزیكی باشد.

همچنین طبق یافته های این وكیل استرالیایی، تعداد قابل توجهی از این كودكان به سلول های انفرادی كه چراغ آنها 24 ساعته روشن است، برده می شوند.

وی ادامه داد: در جریان این بازجویی ها اكثر كودكان فلسطینی وادار به اعترافات اجباری می شوند و نظامیان اسراییلی آنها را مجبور می كنند برگه های اعتراف را كه به زبان عبری است و كودكان فلسطینی حتی متوجه محتوای آن نمی شوند، امضا كنند.

این عضو كانون دفاع از كودكان فلسطینی اظهارداشت: پس از این اعترافات اجباری، كودكان برای محاكمه به دادگاه های اسراییل منتقل می شوند كه تقریبا بیش از 98 درصد آنان نیز توسط دادگاه مجرم شناخته می شوند.

وی تصریح كرد: این كودكان معمولا از حق داشتن وكیل محرومند و خانواده هایشان بعد از دریافت مجوز ورود به اسراییل(سرزمین های اشغالی) كه گرفتن خود آن كاری بسیار مشكل و وقت گیر است، فقط می توانند در ردیف های آخر دادگاه بنشینند و نظاره گر باشند و به هیچ عنوان حق دخالت و دفاع از كودكانشان را ندارند.

'در بسیاری از موارد خانواده ها چند هفته بعد از پایان محاكمه و زندانی شدن كودكانشان تازه مجوز ورود به دادگاه را دریافت می كنند.'

آقای هورتون در مورد تاثیرات مخرب این بازداشت ها بر روی كودكان فلسطینی نیز گفت: طبق تحقیقاتی كه ما با كمك روانپزشكان و پزشكان انجام دادیم این بازداشت ها تاثیرات منفی بسیاری بر جسم، روح و شخصیت كودكان می گذارد كه برای سال ها باقی می ماند.

وی افزود: این گزارش بطور مستند و طی چهار سال و با بررسی بیش از 300 پرونده تهیه شده است كه در آن علاوه بر مصاحبه با كودكان و خانواده های فلسطینی، پزشكان و روانپزشكان، از اعترافات برخی از نظامیان جدا شده اسراییلی نیز استفاده شده است. همچنین سازمان های مختلف مدنی و حقوق بشری در این زمینه با ما همكاری داشته اند.

اروپام**345
۰ نفر