۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۱۳
کد خبر: 80091208
T T
۰ نفر

پيكر پاك شش شهيد گمنام وارد فرودگاه اروميه شد

۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۱۳
کد خبر: 80091208

اروميه - پيكر پاك و مطهر شش شهيد گمنام دوران دفاع مقدس روز يكشنبه در ميان استقبال مسئولان آذربايجان غربي و مردم شهيدپرور استان وارد فرودگاه اروميه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید جلال زاده استاندار آذربایجان غربی با حضور در مراسم استقبال از این شهدا در فرودگاه ارومیه، شهادت این افراد را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم شهید پرور استان تسلیت گفت.

وی با اشاره به مقام شامخ شهدا در جامعه اسلامی افزود: انقلاب اسلامی و مردم انقلابی ایران مدیون ایثارگری ها و خون شهدا هستند.

بر اساس اعلام بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی، پیكر پاك این شهداء در مناطق عملیاتی فاو و والفجر 8 تفحص شده است.

پس از مراسم استقبال از پیكر پاك شهدای گمنام مذكور، آیین تشییع این پیكرها فردا دوشنبه با حضور مردم ارومیه و همزمان با 25 شهید دیگر در 11 استان كشور به خاك سپرده می شود.

پیكر پاك و مطهر دو تن از شهدای مذكور در محوطه دانشگاه آزاد ارومیه و دو تن دیگر نیز در دانشگاه علوم پزشكی استان دفن می شود و پیكر دو شهید گمنام دیگر نیز برای تشییع و دفن به شهرستان خوی انتقال می یابد.

مراسم تشییع این شهیدان روز دوشنبه از میدان انقلاب ارومیه آغاز و در مسیر خیابان امام (ع) و میدان امام حسین (ع) تا دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

آیین شب وداع با این شهدا نیز امشب در دانشگاه علوم پزشكی ارومیه برگزار می شود.

یادواره و شام غریبان شهدای گمنام ارومیه نیز فردا شب با حضور مردم شهیدپرور این شهرستان در مساجد دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علوم پژشكی ارومیه برپا می شود.

7125/581/ 1645
۰ نفر