۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۴۱
کد خبر: 80093670
T T
۰ نفر

مهندس مخابرات لبنان جاسوس رژيم صهيونيستي از آب درآمد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۴۱
کد خبر: 80093670

بيروت - منابع امنيتي لبنان از دستگيري يك جاسوس ديگر سازمان اطلاعات رژيم صهيونيستي (موساد) در جنوب اين كشور خبر دادند؛ اين مهندس لبناني در موسسه 'اوجيرو' وابسته به وزارت مخابرات اين كشور مشغول به كار بوده است.

به گزارش ایرنا از جنوب لبنان، نیروهای اطلاعات ارتش امروز دوشنبه طی عملیاتی با هجوم به منزل این جاسوس در منطقه 'كفر رمان' در جنوب لبنان موفق شدند این فرد را دستگیر و مدارك موجود در منزل را ضبط كنند.

این جاسوس در جریان بازجویی به همكاری خود با رژیم صهیونیستی و انتقال اطلاعات به این رژیم اعتراف كرده است.

منابع امنیتی لبنان تصریح كردند: این جاسوس از ابتدای تأسیس اوجیرو در این سازمان مشغول به كار بوده و سفرهای خارجی زیادی به خصوص به كشورهای اروپایی داشته و در طول همین سفرها به استخدام موساد درآمده است.

تاكنون چهار نفر از كارمندان مخابرات لبنان طی دو سال اخیر به جرم جاسوسی موساد دستگیر شده اند.

از سوی دیگر منابع رسانه ای و امنیتی در بیروت از كشته شدن

'عبدالغنی جوهر' مشهورترین فرد تحت تعقیب در لبنان در جریان درگیری های اخیر در روستای 'قصیر' در مرز میان لبنان و سوریه خبر دادند.

این فرد كه از سوی منابع امنیتی و قضایی لبنان تحت تعقیب بود، از اعضای جریان های سلفی و تكفیری بوده و مسئول انجام عملیات تروریستی علیه ارتش لبنان در منطقه'التل' طرابلس در شمال این كشور در سال 2008 میلادی بوده است.

طی این عملیات عده ای زیادی از سربازان ارتش لبنان كشته و یا زخمی شده اند.

این فرد همچنین عملیات های تروریستی زیادی علیه ارتش لبنان تحت عنوان انتقام از كشته شدگان 'فتح الاسلام 'در جریان درگیریهای آن با ارتش لبنان در منطقه'نهرالبارد' در سال 2008 میلادی انجام داده است.

جوهر كه از سوی دستگاه اطلاعات سوریه و لبنان تحت تعقیب قرار داشت، در عملیات تروریستی دمشق در سال 2008 میلادی نیز نقش داشته است.

روزنامه لبنانی 'الاخبار' درباره كشته شدن جوهر نوشت: هنوز اخبار دقیقی در مورد كشته شدن جوهر به دست نیامده ولی منابع امنتیی لبنان گفته اند كه جوهر، دو هفته پیش اردوگاه فلسطینی 'عین الحلوه' واقع در شهر صیدا در جنوب لبنان را به قصد سوریه ترك كرده است.

خاورم*2023**1030**2047**