۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۰۷
کد خبر: 80095309
T T
۰ نفر

رشت - مسوول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه قدس گيلان و امام جمعه موقت رشت برگزاري يادواره شهداي دانش آموز را تكريم رشادت ها و دلاورمردي هاي آنها عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت السلام و المسلمین 'غلامرضا شفیعی زاده' روز سه شنبه در یادواره شش شهید دانش آموز رشت در دبیرستان پسرانه امام حسین (ع) شاهد این شهر افزود: در روایات آمده فرد شهید 70 نفر از اهل خود را شفاعت می كند به شرط آنكه بسترهای لازم در فرد ایجاد و حرمت شهید را نگه دارد.

وی با بیان این مطلب كه سه گروه در قیامت شفاعت كننده افراد هستند و دست آدم های گناهكار را می گیرند، اظهار داشت: پیامبران، علمای راستین و ربانی و شهدا به عنوان این سه گروه معرفی شده اند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان ادامه داد: شهدا برای حفظ دین، نظام و آرمان های انقلاب اسلامی جانشان را فدا كردند و با شهادت خود مانع از تجاوز بیگانگان به كشورمان شدند.

وی با تاكید بر حركت در مسیر شهدا، حفظ آرمان ها و توجه به وصایا و سخنان آنها خاطرنشان كرد: حركت در مسیر شهدا وظیفه ماست در غیر اینصورت فردای قیامت مدیون آنها خواهیم شد.

شفیعی زاده گفت: دانش آموزان، جوانان و نوجوانان در دوران دفاع مقدس برای پاسداری از انقلاب اسلامی مشتاقانه به جبهه های جنگ می رفتند.

وی با بیان اینكه در جنگ تحمیلی، دانش آموزان، جوانان و نوجوانان در اداره جنگ نقش مهمی داشتند، تصریح كرد: تعداد زیادی از این دانش آموزان برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و نظام به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت رشت افزود: به جرات می توان گفت كه 95 درصد از دانش آموزان با شناخت، معرفت، اطمینان و داوطلبانه در جبهه های جنگ حضور یافتند و عاشق شهادت بودند.

شفیعی زاده شهیدان را برنده واقعی در زندگی دانست و گفت: آنهایی كه رفتند و به شهادت رسیدند؛ برنده واقعی هستند زیرا حیات و جاودانگی برای شهداست.

در این مراسم 'اسماعیل جانعلی پور' مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان و جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان شركت داشتند.

مراسم یاد شده با برگزاری مداحی پایان یافت.ك/2

7286/695