۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۳۷
کد خبر: 80095893
T T
۰ نفر

تهران - پولاد مردان تيم ملي وزنه برداري ايران با حضوري قدرتمند در رقابت هاي قهرماني آسيا، در انديشه شكستن طلسم 9 ساله ناكامي خود براي ايستادن بر سكوي نخست قاره كهن هستند.

به گزارش ایرنا، چهل و سومین دوره مسابقه های وزنه برداری قهرمانی آسیا از امروز (سه شنبه) در شهر 'پیونگ تائك' كره‌ جنوبی آغاز شد كه ملی پوشان وزنه برداری ایران قصد دارند پس از 28 سال، برای سومین بار به مقام قهرمانی این قاره دست یابند.

تیم ملی وزنه برداری ایران، 9 سال قبل در رقابت های قهرمانی سال 2003 آسیا در چین با هدایت 'گئورگی یوردان ایوانوف'

بلغاری و درخشش حسین رضازاده، كوروش باقری، محمدعلی فلاحتی‌ نژاد و محسن بیرانوند برای دومین بار به مقام قهرمانی آسیا دست یافت.

البته نسل طلایی وزنه‌ برداری ایران، چهار سال قبل از آن و در سال 1999 هم درخششی خیره‌ كننده در آسیا داشت و با 4 مدال طلای حسین رضازاده، كوروش باقری، شاهین نصیری‌ نیا و محمدعلی فلاحتی نژاد، یك مدال نقره حسین پاشام و 3 مدال برنز محمدحسین برخواه، سیدمهدی پانزوان و جواد خوشدل، كاری كردند كه تیم ملی وزنه‌برداری ایران پس از 15 سال قهرمان آسیا شود.

عناوین سال‌ های 1999 و 2003 تیم ملی وزنه‌ برداری ایران در آسیا، تنها قهرمانی ‌هایی است كه پولاد مردان كشورمان در 28 سال گذشته در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا به دست آورده‌ اند. با این حال این بار تمامی كارشناسان این رشته ورزشی امیدوارند پولاد مردان كشورمان پس از 9 سال جام قهرمانی را با خود به تهران بیاورند.

'كوروش باقری' سرمربی تیم ملی وزنه‌ برداری ایران در آستانه آغاز این رقابت‌ ها گفت: قهرمانی آسیا را به چشم یك مسابقه تداركاتی نگاه می‌ كنم و عنوانی كه در این رقابت ‌ها كسب می‌ شود، برایم خیلی مهم نیست.

باقری اضافه كرد: در این فاصله كوتاه تا بازی های المپیك، ركوردها و حركات صحیح ملی ‌پوشان در رقابت های قهرمانی آسیا برایم مهم است.

اسامی مدال آوران وزنه برداری ایران در پیكارهای قهرمانی آسیا از سال 2003 به شرح زیر است:

چین 2003 (4 طلا، یك نقره و یك برنز)‌​

محمدعلی فلاحتی‌ نژاد، كوروش باقری، محسن بیرانوند، حسین رضازاده (طلا)، محمدحسین برخواه (نقره) و اصغر ابراهیمی (برنز)

قزاقستان 2004 (یك طلا، یك نقره و 3 برنز)‌​

حسین توكلی (طلا)، سیدهادی پانزوان (نقره)، شاهین نصیری ‌نیا، محسن بیرانوند و محمد صالحی (برنز)

امارات عربی متحده 2005 (2 طلا و 2 نقره)

حسین رضازاده، اصغر ابراهیمی (طلا)، علی دهقانیان و محسن بیرانوند (نقره)

ژاپن 2008 (2 طلا)

اصغر ابراهیمی و رشید شریفی (طلا)

قزاقستان 2009 (یك طلا، 2 نقره و 2 برنز)‌

​سهراب مرادی (طلا)، اصغر ابراهیمی، بهداد سلیمی (نقره)، رسول تقیان و نواب نصیرشلال (برنز)

چین 2011 (یك طلا و 3 نقره)‌​‌

بهداد سلیمی ‌(طلا)، مجید عسكری، كیانوش رستمی و بهادر مولایی (نقره)

چهل و سومین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا از امروز (سه شنبه)‌ با حضور 246 وزنه بردار از 28 كشور در شهر 'پیونگ تائك' كره جنوبی آغاز شد.

9122 / 1589