۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۲۰
کد خبر: 80096489
T T
۰ نفر

كوثر، اردبيل - شهرستان كوثر روز چهارشنبه به مناسبت شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) غرق در ماتم و عزا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، به همین مناسبت بر سر در ادارات، سازمانها، فروشگاه ها و مدارس شهرستان پرچم سیاه نصب شده و بیرق‌های عزا در نقاط مختلف این شهرگیوی به اهتزاز درآمده است.

شیفتگان و عاشقان این بانوی مكرم اسلام شب گذشته و امروز با حضور در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبركه در سوگ دخت پیغمبر سوگواری كرده و عشق و ارادت خود را به پیام آور رحمت و امامان معصوم (ع) نشان دادند.

در این آیین های دینی روحانیان و سخنرانان درباره شخصیت والای این بانوی فداكار و ویژگی های شخصیتی این بزرگوار سخنرانی و ذاكران اهل بیت (ع) نیز در این عزا مرثیه سرایی كردند.

حضور گسترده نوجوانان و جوانان استان درآیین های سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه اطهر (س)جلوه معنوی خاصی به برنامه های عزاداری ایام فاطمیه و روز شهادت آن حضرت در شهرستان كوثر بخشیده است.

مردم شهرگیوی در مركز این شهرستان نیز با تعطیل كردن بازار و محل كسب و كار خود به سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) یگانه بانوی اسلام پرداختند.

مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) درمركزبخش فیروز برگزار شد.

همچنین مراسم عزاداری با حضور قشرهای مختلف مردم ومسئولین شهرستان كوثر در مسجد بخش فیروز برگزار شد و عزاداران به سینه زنی و نوحه سرایی پرادخته و در سوگ حضرت فاطمه (س) اشك ماتم ریختند.

شیفتگان و عاشقان بانوی مكرم اسلام شب گذشته دراین مراسم در سوگ دخت پیغمبر سوگواری كرده و عشق و ارادت خود را به پیام آور رحمت و امامان معصوم (ع) نشان دادند.

در این آیین دینی یكی ازروحانیان درباره شخصیت والای این بانوی فداكار و ویژگی های شخصیتی این بزرگوار

سخنرانی و ذاكران اهل بیت (ع) نیز در این عزا مرثیه سرایی كردند.

عزاداران سینه زن و زنجیر زن بخش فیروزشهرستان كوثربا پیمودن خیابان اصلی مركزبخش، در مسجداین روستابه سوگواری پرداخته و در سوگ ام ابیها بر سر و سینه زدند.

7123/530