۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۲۲
کد خبر: 80098833
T T
۰ نفر

يزد - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: تربيت ديني دانش آموزان بر اساس آموزه هاي مكتب اسلام ، اساس و محور كار آموزش و پرورش و فرهنگيان است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله ' محمد رضا ناصری ' امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت هفته مقام معلم و تجلیل از معلمان مومن و فداكار و قدردانی از تلاش های صورت گرفته در زمینه تعلیم و تربیت نسل جوان افزود: كار تربیتی و اخلاقی كاری مهم و حساس در آموزش و پرورش است .

وی اضافه كرد: برای تحقق این هدف مقدس همه عوامل و دست اندركاران تعلیم و تربیت و با همكاری اولیای دانش آموزان باید فعالیت داشته باشند .

امام جمعه یزد تصریح كرد: اگر نسل جوان بر اساس دین و خواست مكتب حیاتبخش اسلام تربیت شود ، دشمن نمی تواند بر فكر و ذهن او اثرگذار باشد .

ناصری با گرامیداشت یاد و خاطره همه معلمان شهید و بخصوص شهید مرتضی مطهری (ره) در مورد سجایای اخلاقی و خصوصیات ایشان در خدمت به نظام و عرصه هی علمی ، فرهنگی و دینی كشور اشاره كرد .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، شهید مطهری را معلمی بزرگ و فداكار ذكر كرد كه همه وجودش را وقف انقلاب و خدمت به نسل جوان كرد .

ناصری همچنین به هفته كار و كارگر اشاره و ضمن سپاس از سخت كوشان عرصه تولید به پیام امسال مقام معظم رهبری در زمینه تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی پرداخت .

وی گفت: كارگران و عوامل كارگری باید در تولید كالاهای داخلی خیلی دقت كنند و اجناس با كیفیت تولید نمایند تا این پیام مهم رهبری انقلاب اسلامی در عمل محقق شود .

امام جمعه یزد افزود: تولید مرغوب و با كیفیت به شكوفایی اقتصاد كشور منجر می شود و همچنین زمینه جذب سرمایه ها و اشتغال مولد و مفید هم فراهم می گردد .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد همچنین به روز شوراها اشاره و از شهرداری و شوراهای اسلامی خواست تا وظایف خود را با كمال جدیت انجام دهند .

ناصری از شوراهای اسلامی خواست تا كارهای مردم در شهرداری و امور جاری شوراها معطل نماند و پاسخگویی به مردم جدی گرفته شود .

خطیب نماز جمعه یزد همچنین به رسیدگی جدی به وضعیت ظاهری شهر و رعایت موازین قانونی و امور فرهنگی هم تاكید كرد .

ناصری در خطبه های نماز جمعه یزد به رعایت تقوای الهی ، جلب رضایت خدا و گام نهادن در مسیر ارزش ها هم اشاره كرد .

وی استفاده صحیح از لحظات عمر و همواره به یاد خدا بودن را هم به مردم سفارش كرد و تاكید كرد: مومن واقعی همواره برای جلب رضایت خدا و مخلوقات او تلاش می كند و خدا را از یاد نمی برد .ك2

7536/1968