۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۳۷
کد خبر: 80104450
T T
۰ نفر
آثار و انديشه هاي شهيد مطهري در همه دوران آموزنده است

امام جمعه بروجرد گفت: آثار و انديشه هاي شهيد مطهري ماندگار بوده و در همه دوران آموزنده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ' حسن ترابی' روز دوشنبه در جمع فرهنگیان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه بروجرد در دفتر امام جمعه با اشاره به شخصیت والای شهید مطهری در عرصه های علمی و معنوی كشور یكی از امتیازات ویژه وی را تسلط بر بخشهای مختلف اندیشه اسلامی برشمرد و گفت: كمتر دانشمندی در جهان اسلام مانند شهید مطهری به تمامی بخشهای فقه و اصول، فلسفه و منطق و عرفان و تاریخ اسلام تسلط دارد.

وی افزود: از ویژگیهای منحصر به فرد این اندیشمند بزرگ، تسلط بر مكاتب و اندیشه های معارض اسلامی ، حضور فعال در محافل دانشگاهی و روشنفكری، مبارزات و فعالیتهای سیاسی و از همه مهمتر تقوا و اخلاص بود.

وی اضافه كرد: شهید مطهری دارای شخصیتی والا و بزرگ بود كه تعمق هر چه بیشتر در آثار وی در شرایط امروز جامعه ما ضروری است.

به گفته وی گرامیداشت این شهید بزرگ به نام معلم عجین شده زیرا كه آینده و پیشرفت همه جانبه یك كشور مرهون تلاشهای صادقانه معلمان است.

وی همچنین اظهار داشت: معلمی شغل شریف و ارزشمندی است كه جامعه برای آن حرمت و ارزش خاصی قائل است.

وی اضافه كرد: نقش معلم به همان اندازه كه در جامعه قابل تقدیر است، مسوولیت معلم نیز بسیار خطیر است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به هفته عقیدتی سیاسی سپاه نیز گفت: انچه كه سپاه را در ایران سرافراز كرده است باورهای عمیق دینی پرسنل این نیرو می باشد.

حجت الاسلام ترابی افزود: بالا بردن بصیرت و بینش دینی پرسنل سپاه بر عهده عقیدتی سیاسی این نیرو می باشد كه باید به آن توجه ویزه شود.

وی اظهار داشت: تربیت و اموزش نیروهای جوان كه وارد سپاه می شوند از فعالیتهای مهم عقیدتی سیاسی و مربیان می باشد كه بحث بصیرت و بینش بالای آنان را تقویت می كند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش بروجرد در این جلسه گفت: در آموزه های دینی ، اسلام تاكید بسیاری به بحث تعلیم و تربیت شده است.

' فرج الله شاهوردی زاده' افزود: یكی از آثار ماندگاری معلم در جامعه آموخته ها و دانش او می باشد.

وی اظهار داشت: معلمان و مربیان در جامعه حول محور ولایت و رهبری حركت می كنند و در سایه رهبری دانش و توان خود را در اختیار دانش اموزان و دانشجویان قرار می دهند.

وی اضافه كرد: همدلی و وحدت بین اقشار مختلف فرهنگیان جامعه می تواند پیشرفت و توسعه همه جانبه جامعه را با تربیت صحیح و اسلامی دانش آموزان رقم بزنیم.

7190/542