۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۲۵
کد خبر: 80105997
T T
۰ نفر
رانندگان و شهروندان خواستارتسريع درتعريض محور نور - چمستان- آمل شدند

نوشهر - جمعي از اهالي شهر چمستان نور با اشاره به كندي روند عمليات تعريض محور نور - چمستان - آمل و وقوع تصادفات متعدد از مسوولان امر خواستار تسريع در اجراي اين طرح شدند.

عملیات تعریض محور ارتباطی چهار بانده نور - چمستان - آمل از سال 86 با حضور مسوولان كشوری و استانی آغاز شد كه به دلیل كمبود اعتبار و فعال نبودن مداوم پیمانكاران هنور به بهره برداری نرسیده در حالی كه این محور در روان سازی ترافیك غرب مازندران بسیار موثر است.

' جهانگیر عبدی ' از اهالی بخش چمستان گفت : در بیشتر نقاط این محور ، تعریض نیمه كاره است و تردد خودروها به خاطر نبود علائم هشدار دهنده و ایجاد فاصله نقطه تعریض با خط اصلی بسیار خطرناك شده است.

وی در گفت و گو با ایرنا افزود : اهالی و رانندگان، این مسیر را به دلیل وقوع تصادفات متعدد

، جاده مرگ نامیدند كه باید برای این معضل فراگیر فكر اساسی كرد.

او ادامه داد : مردم روستاهای همجوار محور نور - چمستان - آمل به علت وقوع تصادفات متعدد بارها می خواستند مانع تردد خودروهای این محور شوند كه با پادرمیانی مسوولان از این اقدام منصرف شدند.

عبدی با اشاره به استقرار مدارس در روستاهای همجوار این محور به نگرانی هر روز والدین از تردد فرزندانشان از محور نیز اشاره كرد.

وی ادامه داد : با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و وجود مناطق تفریحی و گردشگری در این منطقه، مسوولان امر باید برای جلوگیری از وقوع تصادفات ، تدابیری اصولی بیندیشند.

' رضا سالار ' ، دیگر شهروند نوری هم به ایرنا گفت : مسوولان امر باید برای انجام هر طرحی ، برنامه داشته باشند و اعتبارات لازم اجرای بموقع آن را پیش بینی كنند.

وی از كم توجهی مسوولان امر در اجرای بموقع طرح تعریض محور یاد شده انتقاد كرد.

این شهروند نوری گفت : مسوولان نهادها باید در سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی و خدمت رسانی بیشتر به مردم ، تلاش مضاعف كنند.

' محتبی حیدری ' ، راننده خط نور - چمستان - آمل ، رانندگی در این محور كم عرض و پر خطر را بسیار سخت دانست و از مسوولان امر برای اتمام این طرح راهسازی خواستار تلاش مضاعف شد.

' جواد حیدری ' ، رییس شورای شهر چمستان با انتقاد از كندی روند عملیات تعریض محور نور - چمستان - آمل گفت : تسریع در اجرای طرح تعریض این محور پرتردد نیازمند انتخاب پیمانكاران توانمند و مجرب و تزریق مداوم اعتبارات است.

وی با اشاره به وقوع صدها تصادفات مرگبار در این محور، ترافیك زیاد ، نبود شانه خاكی

جهت پارك خودروها ، تردد تیلر و تراكتور كشاورزی ، پل های نیمه كاره ، پیچ های خطرناك ، گود برداری ها ، نبود تابلو های هشدار دهنده و وجود ماسه و سنگ جهت زیر سازی را از دیگر

مشكلات دیگری برشمرد كه بر ناامنی جاده افزوده است.

رییس شورای شهر چمستان بیان داشت : متاسفانه پیمانكاران این محور چند روز در ماه كار می كنند و تجهیزاتشان را برای انجام كار دیگر به كار می گیرند كه لازم است بر كار آنها نظارت بیشتری صورت گیرد.

معاون راهسازی اداره كل راه و ترابری مازندران تخصیص نیافتن كافی اعتبارات را از علل كندی این پروزه دانست و گفت : سال گذشته 70 میلیارد ریال اعتبار برای عملیات تعریض محور نور - چمستان - آمل در نظر گرفته شد كه نصف آن تخصیص یافت.

'علی اكبر ییلاقی ' در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش یك پیمانكار دیگر در این محور در سال جاری افزود : با افزایش این پیمانكار جدید ، روند احداث این پروژه سرعت خواهد گرفت.

وی یادآور شد : این پیمانكار باقی مانده كارها و احداث پل های این محور را انجام خواهد داد.

ییلاقی این پروژه را از جمله پروزه های اولویت دار حوزه راهسازی مازندران معرفی كرد و گفت : این محور 35 كیلومتر طول و 45 متر عرض دارد و شهرهای نور- چمستان - آمل را به هم متصل می كند.

وی افزود : برای تعریض این محور ارتباطی غرب مازندران تاكنون حدود 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و پیش بینی می شود امسال 80 میلیارد ریال اعتبار دیگر برای این محور در نظر گرفته شود.

ییلاقی پیشرفت فیزیكی این محور را 75 درصد اعلام كرد.

وی گفت : راه و ترابری مازندران برای تسریع تعریض این محور علاوه بر اعتبار سالانه، یك قرارداد 200 میلیارد ریالی منعقد كرد كه بزودی ابلاغ می شود تا كارها سرعت بیشتری بگیرد.

او افزود : برای اتمام طرح تعریض محور نور - چمستان - آمل به 300 میلیارد اعتبار نیاز است كه با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده تا سال آینده به بهره برداری برسد.ك/4

7514/621/1654