۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۹:۴۵
کد خبر: 80108147
T T
۰ نفر
افزايش 30 درصدي شركت هاي دانش بنيان پارك فناوري پرديس

تهران- رييس پارك فناوري پرديس گفت : در حال حاضر 120 شركت در پارك فناوري پرديس مشغول به فعاليت هستند و مقررشده است كه تعداد اين شركت ها به ميزان 30 درصد افزايش يابد.

'مهدی صفاری نیا' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا همچنین از توسعه فعالیت های شبكه فن‌بازار ملی ایران خبر داد و افزود: باتوجه به مصوبه هیات امنای پارك فناوری پردیس به منظورتوسعه زیرساخت فن‌بازار ملی در تمامی استانهای كشور، امسال شاهد توسعه این شبكه در حوزه فن‌بازارهای تخصصی و استانی خواهیم بود.

رییس پارك فناوری پردیس خاطرنشان كرد: افزایش سهم تسهیلات و حمایت‌های پارك فناوری پردیس از تولید محصولات جدید براساس آیین‌نامه حمایتی جدید پارك انجام می شود.

وی افزود: آیین‌نامه جدید حمایتی پارك فناوری پردیس، شرایط بهتری را برای بهره‌مندی شركتهای دانش‌بنیان از خدمات و مزایای پارك فناوری پردیس مهیا كرده است. براساس این آیین‌نامه، شركت ها می‌توانند از تسهیلات پارك برای ثبت اختراعات، انتقال فناوری، صادرات، تجاری‌سازی طرح‌ها و دیگر موارد بهره‌مند شوند.

رییس پارك فناوری پردیس خاطرنشان كرد: محوریت برنامه‌های راهبردی پارك فناور پردیس كمك به تولید محصولات فناورانه ملی و حمایت از كار و سرمایه فناوران داخلی است و این برنامه ها براساس اهدافی چون تكمیل و تعمیق موضوع تجاری سازی طرح های فناوری، تبادل فناوری با خارج، صادرات محصولات فناورانه و افزایش قدرت رقابت شركتهای دانش بنیان طراحی شده اند.

به گفته صفاری نیا برپایی نشست‌‌های تبادل فناوری در حوزه‌های مختلف به منظور افزایش سهم تولید در سال جاری از دیگر برنامه های پارك فناوری پردیس است.

رییس پارك فناوری پردیس درزمینه توسعه همكاری‌های پژوهشی- فناوری بین شركت‌های عضو این پارك با دانشگاه‌ها گفت: در سال 90 بیش از 100 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاهها در پروژه های تحقیقاتی شركت های عضو فعال بودند و قراردادهای متعددی نیز بین شركتها و مراكز پژوهشی منعقد شد .

وی همچنین از توسعه فعالیتهای مركز خدمات تخصصی فناوری برای ایجاد یك پنجره واحد خدمات تخصصی به شركت های دانش بنیان سراسر كشور خبر داد و افزود: در این مركز 20 خدمت تخصصی مورد نیاز شركتهای دانش بنیان در حوزه های خدمات تامین مالی و سرمایه‌گذاری، خدمات ارزیابی، امكان سنجی و ارزشگذاری فناوری و طرح، خدمات رصد و تبادل فناوری، خدمات مدیریت كیفیت و نظام‌مند كردن شركت‌های دانش‌بنیان، خدمات طراحی ، نمونه‌سازی و مهندسی معكوس ارایه می شود .

وی گفت: كمك در ایجاد بازار فناوری و ارایه تسهیلات مالی به متقاضیان و خریداران محصول، خدمت یا فناوری های ساخت داخل از دیگر برنامه های پارك فناوری پردیس است كه در این طرح محصولات فناورانه داخلی شناسایی وحمایت موثر لازم از توسعه بازار آنها انجام می شود.

علمی**9190**1581
۰ نفر