۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۸:۳۱
کد خبر: 80110101
T T
۰ نفر

امام جمعه قروه

تعليم و تعلم از شئون الهي است

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۸:۳۱
کد خبر: 80110101
تعليم و تعلم از شئون الهي است

امام جمعه شهرستان قروه گفت: تعليم و تعلم از شئون الهي است و خداوند چنين موهبتي را به پيامبران و اولياي پاك خويش ارزاني نموده تا مسير هدايت را به بشر بياموزند.

حجت الاسلام صفر علی احیاء روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: تعلیم و تعلم به‏ صورت سنت حسنه آفرینش درآمد و انسان نیز با پذیرش این مسئولیت، نام خویش را در این گروه و در قالب واژه مقدس معلم ثبت كرده است.

وی به بزرگداشت مقام معلم اشاره كرد و افزود: روز بزرگداشت استاد فرزانه شهید علامه مرتضی مطهری و تجدید میثاق با دین و دانش و بصیرت و تقوا، روز بزرگداشت مردان و زنانی است كه شمع وجودشان با تبیین علوم الهی به انسان، آگاهی، دانایی، توانایی، روشنایی و زیبایی عقل می‌بخشد و با تعمیق باورهای دینی در وجود آدمی یقین، عشق، ایمان و زیبایی روح می‌آفریند.

حجت الاسلام احیاء تصریح نمود: روز معلم فرصت مناسبی برای تبیین هر چه بهتر اندیشه های اسلامی و الهی است و بی تردید پایداری دین، آیین، رشد و تعالی جامعه بشری بر پایه تعلیم و تربیت استوار است.

امام جمعه قروه به جایگاه معلمان اشاره كرد و گفت: جایگاه و مقام معلم همیشگی است چون علم و تعلیم جاودانی است و زحماتش هم برای معلم همیشگی است، لیكن لذت هوشمندانه رهنمونی معلم در عبور از تاریكی نابخردی و رسیدن به روشنایی مطلق دانایی و دامنه و قله های دانش اندوختن هم بی بدیل است.

وی خاطر نشان كرد: از نظر اسلام علم مایه تعالی و رشد است و جامعه ایی كه قدر معلم را می داند در حقیقت قدر دانش را می شناسد و این جامعه ضرورت پیشرفت و حركت به سمت افق های بلند را بدرستی درك نموده است.

وی افزود: اسلام به معلم بالاترین نگاه را دارد چون علم از همه موضوعات بالاتر است و شغلی بالاتر از معلمی نداریم برای اینكه با مغز انسان سرو كار دارد و از بركت معلمان توسعه نعمت خدادای فكر و عقل در وجودمان است.

7345/533