۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۷:۵۷
کد خبر: 80111509
T T
۰ نفر
مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابيه مشهد و كلات آغاز شد

مشهد- مرحله دوم نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي همزمان با 17 استان و 32 حوزه انتخابيه ديگر در سطح كشور روز جمعه در حوزه انتخابيه مشهد و كلات آغاز شد.

فرماندار مشهد و رییس حوزه انتخابیه مشهد و كلات روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: 918 شعبه اخذ رای برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه در نظر گرفته شده كه از این تعداد 722 شعبه ثابت و 196 شعبه سیار هستند.

'حسن موحدیان' اظهار داشت: همچنین از مجموع شعب اخذ رای این حوزه انتخابیه 872 شعبه اخذ رای مربوط به شهرستان مشهد و 46 شعبه مربوط به شهرستان كلات است.

وی اظهار داشت: 14 هزار نفر دست اندركار برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و كلات هستند.

وی گفت:‌ واجدین شرایط باید 18 سال تمام داشته باشند و باید افرادی باشند كه در مرحله نخست انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و كلات رای داده اند.

موحدیان افزود:‌ افرادی كه در مرحله نخست در حوزه انتخابیه دیگری رای داده اند در این مرحله نمی توانند در حوزه انتخابیه مشهد و كلات رای بدهند اما امكان رای دادن برای افرادی كه در مرحله نخست به هر دلیلی نتوانستند رای دهند،‌ در این مرحله وجود دارد.

221 نامزد در مرحله نخست نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی با هم به رقابت پرداختند.

از این میان تكلیف 16 كرسی از مجموع 18 كرسی نمایندگی استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در مرحله نخست مشخص شد و تكلیف دو كرسی باقی مانده در حوزه انتخابیه مشهد و كلات در مرحله دوم مشخص می شود.

از مجموع پنج كرسی نمایندگی حوزه انتخابیه مشهد و كلات در مجلس شورای اسلامی 'سید امیر حسین قاضی زاده ' ، 'سید هاشم بنی‌هاشمی' و حجت الاسلام 'نصرالله پژمان‌فر' با كسب یك چهارم حدنصاب آرای ماخوذه صحیح در مرحله نخست به مجلس راه یافتند و چهار نفر برای كسب دو كرسی باقی مانده این حوزه انتخابیه در مرحله دوم با هم به رقابت می پردازند.

در مرحله دوم انتخابات مجلس بر خلاف مرحله نخست ، نامزدهایی كه حتی یك رای بیشتر از بقیه نامزدها كسب كنند،‌ به عنوان نماینده منتخب به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.ك/3

7490/659