۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۲۵
کد خبر: 80117701
T T
۰ نفر
116پروژه آبرساني روستايي در كهگيلويه وبويراحمد درحال اجراست

ياسوج -مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي كهگيلويه وبويراحمد از در دست اجرا بودن 116 پروژه آبرساني روستايي در سطح استان خبر داد.

'سجاد رستگار' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، میزان اعتبار اختصاص یافته برای این تعداد پروژه را افزون بر 260 میلیارد ریال عنوان كرد.

وی بیان كرد: پروژه آبرسانی به هفت روستای بخش لوداب بویراحمد ، سادات محمودی ، مجتمع آبرسانی شهدای پشته زیلایی ، آبرسانی به روستای قیام ، حومه غربی دهدشت ، باباكلان و فاضلاب شوتاور از مهمترین پروژه های در دست اجرای شركت آبفای روستایی این استان است.

رستگار اظهار داشت: برخی از پروژه های در دست اجرا از جمله پروژه آبرسانی به روستای 'عنا' در باشت و 'بیدانجیر' چرام با مشكلات و معارضات اجتماعی مواجه هستند كه این امر تا حدود زیادی مانع از تسریع در اجرای این پروژه ها شده است.

وی مجتمع آبرسانی شهدای' پشته زیلایی' را با اعتباری افزون بر24 میلیارد ریال یكی از بزرگترین و در عین حال سخت ترین پروژه های آبرسانی روستایی بدلیل صعب العبور بودن مسیر طی سال های گذشته در استان عنوان كرد.

رستگار افزود: با اجرای فاز نخست این طرح در شهریور ماه امسال 9روستا با جمعیتی افزون بر 500خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

وی اضافه كرد: با اجرای كامل این طرح افزون بر 600 خانوار در قالب 26 روستای بخش سرفاریاب از جمله مندان ، دلگرك ، آب ماهی ، سواری ، دلی سوار، گوشه ، سیلارستان ، شیخ هابیل و چندین روستای كوچك و دورافتاده در مسیر جاده سرفاریاب - شیخ هابیل از نعمت آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

671/7530