۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۲۴
کد خبر: 80119873
T T
۰ نفر
وجود تالار نمايش مهمترين ضرورت هنر تئاتر در آذربايجان غربي است

اروميه - رييس انجمن هنرهاي نمايشي آذربايجان غربي گفت: وجود تالار نمايش مهمترين ضرورت هنر تئاتر در اين استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلیل آغداشی شامگاه روز دوشنبه در همایش هنرمندان آذربایجان غربی كه با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: با توجه مدیران و راه اندازی یك سالن نمایش به گروههای نمایشی در استان به ویژه شهرستان ارومیه می توان روند رو به رشدی را در حوزه تئاتر استان شاهد بود.

وی در ادامه با اشاره به قابلیت های حوزه نمایش در آذربایجان غربی، حضور هنزمندان با سابقه و تحصیل كرده این حوزه را از مهمترین ظرفیت های این حوزه عنوان كرد و ادامه داد: باید نگاه مركز به شهرستانها به ویژه ارومیه بهبود یابد تا این هنرمندان نیز با باور قابلیتهای خود، بتوانند گامهای اساسی در روند تئاتر استان بردارند.

وی از فعالیت 29 گروه هنر نمایشی در استان خبر داد و اظهار كرد: در سال 89 با راه اندازی انجمن، هنرهای نمایشی در آذربایجان غربی جان تازه ای گرفت و گروههای نمایشی توانستند با مساعدت انجمن فعالتر شوند.

وی با قدردانی از مشاركت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هنرمندان عرصه نمایش اظهار امیدواری كرد: این همكاری نتایج درخشانی را در راه اعتلای نمایش در استان دربر داشته باشد.

آغداشی نمایش‌ خیابانی را از زیر مجموعه‌های هنرهای نمایشی عنوان كرد و گفت: در طول سال گذشته 14 مورد نمایش خیابانی اجرا شد به طوری كه از این تعداد هشت مورد در ارومیه و شش مورد در شهرستان‌های استان به اجرا گذاشته شد.

8136/581/پ