۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۳۳
کد خبر: 80120625
T T
۰ نفر
200 هنرجوي چابهاري گواهينامه مهارتي معرق صدف دريافت كردند

چابهار- رييس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چابهار گفت: 200 هنرجوي اين خطه كه 90 درصد آنها را بانوان شامل مي شوند از سال 88 تاكنون با حضور در دوره هاي آموزشي، گواهينامه مهارتي معرق صدف دريافت كرده اند.

'محمد عظیم باركزهی' روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: هم اكنون 50 نفر از این بانوان آموزش دیده، در كارگاه تولید صنایع دستی صدف و معرق صدف در روستای 'وشنا' مشغول فعالیت هستند.

به گفته او، قاب عكس، جعبه جواهرات، گل و گیره سر بانوان، لوازم زینتی و انواع تابلو از تولیدات صنایع معرق صدف در این كارگاه است.

وی اظهارداشت: تولیدات این كارگاه، با ارسال به شهرهای مشهد، بندرعباس، بوشهر، شیراز، اصفهان و تهران مشتریان زیادی بدست آورده است.

وی گفت: معرق كاران صدف همچنین با حضور در غرفه صنایع دستی در مناطق تیس و پارك بین المللی بهاران در ایام نوروز امسال درآمد قابل توجهی كسب كردند.

باركزهی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای اشتغالزایی و كارآفرینی در صنایع دستی بومی، پارسال 17 هنرمند در رشته های معرق چوب، سوزن دوزی، تكه دوزی، گلیم بافی و حصیربافی در مجموع از 600 میلیون ریال تسهیلات و وام خوداشتغالی بهره مند شدند.

وی افزود: 13 هنرمند دیگر نیز با تكمیل پرونده برای دریافت وام خوداشتغالی به بانك عامل معرفی شده اند.

به گفته او، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار همزمان با آغاز فصل تابستان ، از علاقه مندان برای شركت در دوره های آموزشی صنایع دستی بومی این شهرستان نام نویسی كرده و به هنرجویان پس از قبولی در آزمون های تئوری و عملی گواهینامه مهارتی اعطا می كند. ك/3

2482/588 / 653