۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۸:۰۳
کد خبر: 80121429
T T
۰ نفر

مهمترين اولويت بسيج سازندگي، محروميت زدايي است

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۸:۰۳
کد خبر: 80121429
مهمترين اولويت بسيج سازندگي، محروميت زدايي است

سمنان - مسوول بسيج سازندگي سپاه ميامي گفت: يكي از مهمترين اولويت هاي بسيج سازندگي محروميت زدايي و حل مشكلات مردم مناطق محروم و دور افتاده است.

'مختار خالقوردی' روز چهارشنبه به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی افزود: مجموعه بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری پس از ادغام جهاد سازندگی و وزارت كشاورزی تشكیل شد و این مجموعه برای تداوم فرهنگ اسلامی و ادامه سازندگی جهادی، غنی سازی اوقات جوانان و استفاده از نیرو و نشاط آنها در محرومیت زدایی مناطق مختلف كشور تشكیل شد.

مسوول بسیج سازندگی ناحیه میامی با بیان اینكه هدف از اردوی های طرح هجرت سه محرومیت زدایی و انجام كار فرهنگی است، گفت: با توجه به وضعیت كشور پس از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و مشكلات مردم در نقاط محروم كشور، بسیج سازندگی، كار بسیار بزرگی انجام داده است.

وی با بیان اینكه دانشجویان و جوانان علاقه مند در مناطق محروم، خدمات مختلف فرهنگی،‌ اجتماعی، سازندگی را به مردم ارائه كردند افزود: همین اردوها و اثرات مثبت آن باعث جذب دیگر جوانان و علاقه مندان به این كار بزرگ شده است و همه به نوعی خود را در سازندگی و محرومیت زدایی موثر می دانند.

خالقوردی اظهار داشت: در منطقه میامی و توابع آن در سال های گذشته با همكاری نهادهایی مانند كمیته امداد و جهاد كشاورزی در زمینه های مختلف عمرانی، فرهنگی و مشاوره خدمات متعددی ارائه شده است و بعد از اجرای برنامه طبق نظرسنجی ها، مطلوبیت و تأثیرگذاری را در بین مردم روستاها مشهود است.

وی گفت: برای شناخت افراد علاقه مند همه ساله از طریق تبلیغات و پایگاه های بسیج اقدام می شود و پس از ثبت نام، بسیجیان در قالب گروه های 22 تا 30 نفره سازماندهی شده و به مناطق شناسایی شده اعزام می شوند.

مسوول بسیج سازندگی ناحیه میامی با بیان اینكه در اردوهای هجرت، خواهران به ارائه خدمات فرهنگی و برادران به ارائه خدمات عمرانی و اجتماعی می پردازند تصریح كرد: سال گذشته در منطقه كالپوش، سرحدات و كلاته های شرقی با همكاری اداره منابع طبیعی، حصاركشی و لایروبی قنات ها انجام شده است.

وی گفت: با همكاری فنی و حرفه ای كلاس های آموزشی رایانه، پرورش قارچ و خیاطی در جهت اشتغالایی و كمك به مستضعفین برگزار شده است.

خالقوردی افزود: در بیشتر پایگاه ها با همكاری علوم پزشكی و نیروی انتظامی، كارگاه های آموزشی در زمینه تغذیه، ایدز و اعتیاد و مواد مخدر برگزار شد و این كلاسها با استقبال بی نظیر مردم منطقه مواجه شده است.

وی گفت: در سال جدید آبرسانی به روستای گزه در منطقه كلاته های شرقی با همكاری آب و فاضلاب روستایی شروع شده است.

مسوول بسیج سازندگی ناحیه میامی گفت: بعد از تعطیلی مدارس و فراغت دانش آموزان، رنگ آمیزی،‌ مرمت و نوسازی مدارس با همكاری بسیج دانش آموزی و فرهنگیان و آموزش و پرورش شروع می شود.ك/1

608/599