۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۴۶
کد خبر: 80131011
T T
۰ نفر
منطقه آزاد تجاري ماكو فرصت استثنايي براي اقتصاد استان است

اروميه - استاندار آذربايجان غربي گفت: منطقه آزاد تجاري ماكو به لحاظ وجود ظرفيت هاي بالقوه و همسايگي با سه كشور دوست و همسايه جمهوري آذربايجان، تركيه و عراق، فرصت استثنايي براي اقتصاد استان به شمار مي رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، به نقل از سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، وحید جلال زاده روز دوشنبه در دومین جلسه هماهنگی فعالت های منطقه آزاد تجاری ماكو افزود: تجارت مرزی، كشت و صنعت، شهرك صنعتی مشترك و سرمایه گذاری در این منطقه از جمله مزایای منطقه آزاد تجاری ماكو است.

وی گفت: این منطقه به لحاظ وجود ظرفیتهای مختلف بالقوه می تواند تا یك دهه آینده از دیگر مناطق تجاری كشور جلو بزند.

وی ادامه داد: در عمر دولت دهم زیرساختهای لازم برای شكل گیری منطقه آزاد باید آماده شود تا این ظرفیت برای دوره های بعد مهیا باشد.

استاندار آذربایجان غربی افزود: اولویت های منطقه آزاد به ویژه اولویت های اقتصادی باید با كارهای كارشناسی شناسایی شده تا ظرفیت های مختلف آن منطقه مورد توجه قرار گیرد.

جلال زاده با اشاره به اینكه منطقه آزاد تجاری باعث پویایی اقتصاد مردم استان می شود گفت: منطقه آزاد تجاری ماكو برای آینده منطقه و استان نیز می تواند فرصت های مختلف اقتصادی و تجاری را رقم بزند.

وی با بیان اینكه ظرفیت اول و اولویت اول منطقه آزاد تجاری ماكو، تجارت است افزود: دستگاههای اجرایی استان باید زمینه را برای ایجاد فضای كاری مناسب در این منطقه فراهم كنند تا بدین ترتیب شاهد توسعه هرچه بیشتر و بهتر منطقه آزاد تجاری ماكو باشیم.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه بر عدم خدشه پذیری آمایش سرزمینی استان در روند ایجاد منطقه آزاد تجاری ماكو تاكید كرد.

جلال زاده ابراز امیدواری كرد تا در آینده ای نزدیك شهرك صنعتی مشترك بین كشور تركیه و جمهوری اسلامی ایران در منطقه آزاد تجاری ماكو راه اندازی شود.

غلامرضا دیزج نژاد معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت منطقه آزاد تجاری ماكو به لحاظ مباحث مختلف اقتصادی و ارتباطی این منطقه گفت: منطقه آزاد تجاری ماكو با وسعتی افزون بر 500 هزار هكتار ایجاد می شود.

سیدجواد محمودی معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تاكید بر اهمیت این منطقه، خواستار مشخص كردن پهنه فعالیت های مختلف در این منطقه شد.

اسدالله علیزاده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ماكو نیز در جلسه مذكور با اشاره به اینكه این منطقه فرصت ایده آلی را برای اقتصاد استان رقم زده است گفت: این فرصت برای آذربایجان غربی ایجاد شده است كه باید دستگاههای اجرایی با همكاری های مختلف زمینه را برای رشد و شكوفایی این منطقه فراهم كنند.

581