۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۷:۰۴
کد خبر: 80132024
T T
۰ نفر
100 هزار نفر در طرحهاي بسيج سازندگي آذربايجان شرقي شركت مي كنند

تبريز- مسوول سازمان بسيج آذربايجان شرقي از فعاليت بيش از يكصد هزار نفر بسيجي در گروه هاي جهادي سازمان بسيج سازندگي استان خبر داد.

سیدصفر قایمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا مهمترین هدف تشكیل گروه های جهادی را سازندگی و محرومیت زدایی مناطق محروم عنوان كرد و افزود: این تعداد بسیجی در قالب 130 گروه در زمینه های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و رفع مشكلات نیازمندان مناطق محروم فعالیت خواهند كرد.

وی صرفه جویی در بیت المال، اثبات كارآمدی نظام، تجربه آموزی در ارتباط با زندگی گروهی و مدیریتی، ایجاد وحدت، امید و نشاط در جامعه، عمق بخشی به باورهای اسلامی، غنی سازی اوقات فراغت، رفع مشكلات نیازمندان و بیكاری جوانان را از مهمترین دستاوردهای بسیج سازندگی عنوان كرد.

مسوول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی با اشاره به طرح های عمرانی این سازمان افزود: در حال حاضر پنج هزار نفر در اجرای این طرح ها فعالیت می كنند.

قایمی با اشاره به ساخت و تعمیر مسكن مورد نیاز مردم در مناطق محروم گفت: در این ارتباط سه هزار و 600 نفر بسیجی به كارگیری شده اند.

وی اعزام تیم های پزشكی به مناطق محروم و ارایه ویزیت رایگان، انجام ممیزی در شهرستان ها و خانه های شهری با همكاری شهرداری ها، سم پاشی و قرنطینه دام و طیور در امور دامپزشكی، حفاظت و نگهداری از محیط زیست و جنگل ها، ترمیم و زیبا سازی مدارس و ساخت مسجد و نمازخانه در پارك ها را از كارهای مهم این سازمان در سال جاری برشمرد.

7232/587