۱ خرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۵۲
کد خبر: 80144076
T T
۰ نفر
تلفات انساني رانندگي يك دغدغه ملي است

تهران - رييس هيات مديره جمعيت طرفداران ايمني راهها اعلام كرد: ايران داراي يك درصد جمعيت جهان است و دو درصد تلفات رانندگي را به خود اختصاص داده كه اين آمار ايجاب مي كند به عنوان يك دغدغه ملي به موضوع توجه شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'محمد بخارایی' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان پزشكی قانونی تعداد تلفات رانندگی را در سال گذشته 20 هزار و 68 نفر ذكر كرده كه در مقایسه با 23 هزار و 249 نفری كه در سال 1389 در این ارتباط جان باختند، كاهش سه هزار و 181 نفری را نشان می دهد.

وی افزود: كاهش 7/ 13 درصدی تلفات رانندگی در سال گذشته نسبت به سال 1389 حاكی از عزم جدی همه دست اندركاران است.

بخارایی تصریح كرد: بررسی علل وقوع سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن نشان می دهد كه حدود 70 درصد ناشی از شیوه رانندگی و بقیه مربوط به وضعیت راهها است .

وی اضافه كرد: براساس پنجمین برنامه توسعه كشور (94-1390) سالانه 10 درصد از آمار تلفات انسانی رانندگی باید كاهش یابد و در این رابطه برای ایمنی ، توسعه و نگهداری راهها ، اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی ، كنترل هوشمند ، امداد و نجات با بهره گیری از اورژانس و هلال احمر ، نوسازی ناوگان عمومی و خصوصی و آموزش از جمله اقداماتی است كه صورت گرفته و تداوم دارد .

رئیس هیات مدیره این تشكل مردم نهاد گفت : آمار جهانی نشان می دهد كه روزانه سه هزار و 500 نفر براثر سوانح رانندگی در جهان جان خود را از دست می دهند و از مجموع تلفات انسانی سالانه بیش از یك میلیون و 200 هزار نفر براثر سوانح رانندگی ، كشورمان سهم دو درصدی دارد .

وی با بیان اینكه شعار سال 1391 جمعیت طرفداران ایمنی راهها این است كه ' خوب رانندگی كنیم' افزود: با علم به اینكه حتی یك تصادف هم زیاد است ، باید همه آحاد مردم در این رابطه بسیج شوند ، تا ضریب ایمنی در این بخش ارتقا یابد .

جمعیت طرفداران ایمنی راهها به همت جمعی از پیشكسوتان و دست اندركاران حمل ونقل و راهداری و ایمنی به عنوان یك نهاد مردمی ،غیرسیاسی و غیرانتفاعی در سال 1388 به ثبت رسیده و در مدت زمان كوتاهی دارای حداقل پنج هزار نفر عضو است .

اقتصام ** 1559**1601