۱ خرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۲۹
کد خبر: 80144309
T T
۰ نفر

تهران - نيروهاي امنيتي تشكيلات خودگردان فلسطين روز دوشنبه 10 نفر از فعالان جنبش جهاد اسلامي فلسطين را در اردوگاه جنين واقع در شمال كرانه باختري بازداشت كردند.

غسان السعدی مسئول جنبش جهاد اسلامی در اردوگاه جنین با اعلام این خبر به خبرگزاری فرانسه گفت: در باره دلیل بازداشت این افراد اطلاعی ندارم.

مقامات امنیتی فلسطینی بازداشت فعالان جهاد اسلامی را مورد تایید قرار دادند، اما از دادن توضیحات بیشتر خودداری كردند.

جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه ای در غزه خاطر نشان ساخت: دستگاه های امنیتی تشكیلات خودگردان فلسطین صبح امروز (دوشنبه) به خانه های شماری از رهبران و كادرهای جنبش جهاد اسلامی در اردوگاه جنین و شهرك برقین یورش بردند.

این بیانیه افزود: نیروهای امنیتی، خالد ابو زینه 55 ساله از رهبران جهاد اسلامی را كه بیمار است و از فشار خون بالا رنج می برد، بازداشت كردند.

نیروهای امنیتی همچنین حكم بازداشت شمار دیگری از رهبران و كادرهای جنبش جهاد اسلامی را ابلاغ كردند.

جهاد اسلامی در بیانیه مذكور ، این بازداشت ها را هرج و مرج خطرناكی دانست و از تشكیلات خودگردان خواست كه همه بازداشت شدگان را فورا آزاد كند.

این بیانیه افزود: جهاد اسلامی دستگاه های امنیتی را مسئول این تجاوز خطرناك علیه كادرهای جنبش و یورش به خانه های امن آنها می داند.

جهاد اسلامی تصریح كرد: تلاش دستگاه های امنیتی برای گسترش نفوذ و بازگرداندن اعتبار خود با شكستن حریم ها ، یورش به خانه های امن و بازداشت شهروندان شریف با مطرح كردن بهانه های بی اساس به دست نمی آید .

مترجمام**1439** 1506