۳ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۵۶
کد خبر: 80148240
T T
۰ نفر
نفرات برگزيده جشنواره فيلم و عكس آذربايجان غربي در مهاباد معرفي شدند

مهاباد - نفرات برگزيده جشنواره فيلم و عكس آذربايجان غربي ، كه با عنوان 'در سايه سار ولايت' در مهاباد آغاز به كار كرده بود، روز چهارشنبه معرفي شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین پایانی این جشنواره، كه در سالن مجتمع فرهنگی، هنری اداره ارشاد اسلامی مهاباد و با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد، نفرات برتر هر بخش با دریافت لوح و جوایز نقدی مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش عكس، جایزه نقدی و دیپلم افتخار جشنواره در بخش ویژه به مجموعه عكس 'حجت نعمتی' از ارومیه تعلق گرفت.

جایزه دوم این بخش نیز به 'بهمن محمودی آذر' از مهاباد اهدا شد.

همچنین در بخش آزاد، جایزه نفر نخست به 'اكبر موحد' از میاندوآب و جایزه نفر دوم به 'عزیزه جلیلی' از تكاب تعلق گرفت.

در این بخش، 'ایوب افشاری نژاد' از تكاب، 'رضا روز' و 'آكو جهانی' هر دو از بوكان و 'سعید چابك' از ارومیه مورد تقدیر قرار گرفتند.

هیات داوران این جشنواره در بخش فیلم با موضوعیت 'جهاد اقتصادی' هیچ فیلمی را شایسته احراز بهترین اثر ندانست و تنها فیلم مستند 'ژین'، اثر 'هوشنگ میرزایی' را به دلیل ارایه تلاش در جهت رشد و شكوفایی اقتصادی شایسته دریافت تقدیرنامه و جایزه نقدی دانست.

در بخش بهترین بازیگری، تقدیرنامه و جایزه نقدی جشنواره به 'نگار اندیمه' به خاطر بازی در فیلم 'كانی' و 'طه درویشی' برای بازی در فیلم مستند 'باز هم زندگی' تعلق گرفت.

جایزه بهترین صداگذاری نیز به 'احمد نقده' برای صداگذاری فیلم انیمیشن 'من راه خانه را بلد نیستم' اهدا شد.

هیات داروان همچنین جایزه بهترین موسیقی را به 'شاهین اجباری' برای ساخت موسیقی متن فیلم های 'چمبره' و 'آخرین صفت' اهدا كرد.

جایزه نقدی و تقدیرنامه بهترین تدوین به 'روزبه میرزابیگی' برای تدوین فیلم 'رسوب' و دیپلم افتخار و جایزه نقدی نیز به ' آرش رفیعی' برای تدوین فیلم 'آق گول' تعلق گرفت.

در بخش تصویربرداری، هیات داوران تقدیرنامه و جایزه نقدی را به 'پیمان عباس زاده' برای تصویربرداری فیام 'آق گول' و دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به 'محمد فكوری' برای تصویربرداری فیلم 'خدا در همین نزدیكی است' اهدا كرد.

همچنین در بخش انیمیشن، تقدیرنامه و جایزه نقدی بهترین اثر به 'علی بانگین' برای ساخت انیمیشن 'سنگستان' و دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره نیز به 'پژمان علی پور' برای ساخت فیلم انیمیشن 'من راه خانه را بلد نیستم' اهدا شد.

هیات داوران جشنواره فیلم و عكس آذربایجان غربی تقدیرنامه و جایزه نقدی بهترین فیلمنامه را به 'مصطفی پارسایی' برای نویسندگی فیلمنامه 'بازگشت' و دیپلم افتخار و جایزه نقدی را نیز به 'منیره كریمی اقدم' برای نویسندگی فیلمنامه 'كانی' اهدا كرد.

در بخش بهترین كارگردانی فیلم مستند، جایزه بهترین كارگردانی شامل تقدیرنامه و جایزه نقدی جشنواره به 'آرش رفیعی' برای فیلم 'آب و خاك' و دیپلم افتخار و جایزه نقدی نیز به 'محمدرضا میناپور' برای فیلم 'زمانی برای آرامش و فردا نزدیك است' تقدیم شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین تحقیق برای فیلم مستند این جشنواره نیز به 'آرش رفیعی' برای گردآوری و نگارش تحقیق فیلم 'آب و خاك' تعلق گرفت.

در بخش فیلم های داستانی هم جایزه بهترین كارگردانی شامل تقدیرنامه و جایزه نقدی به 'یاسمن شریف منش' برای فیلم 'رسوب' و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به 'مهدی حیدری' برای فیلم 'آق گول' اهدا شد.

هیات داوران همچنین دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم جشنواره در بخش آزاد را به 'مهدی حیدری' برای فیلم 'آق گول' اهدا كرد و در بخش ویژه هیچ فیلمی را شایسته احراز بهترین اثر ندانست.

جشنواره فیلم و عكس آذربایجان غربی به مدت سه روز در مهاباد برگزار شد.

برای حضور در این جشنواره بیش از 150قطعه عكس و 57فیلم كوتاه به دبیرخانه آن ارسال شده بود كه از میان آنها 30قطعه عكس و 15فیلم به بخش مسابقه راه یافتند.

584/645