۴ خرداد ۱۳۹۱، ۲۰:۳۳
کد خبر: 80150799
T T
۰ نفر
دزفول پشتوانه روحي و معنوي رزمندگان در زمان جنگ بود

دزفول - محقق ونويسنده فرهنگ عاشورايي گفت: دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس ميزبان و پشتوانه روحي ومعنوي رزمندگان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا دكتر 'محمد رضا سنگری ' روزپنجشنبه درهمایش نقش زنان در مقاومت وایستادگی كه با حضور بانوان دزفولی و مسوولان محلی در سالن ایثار برگزار شد افزود: دزفول بزرگترین مأمن و پناهگاه رزمندگان برای تجدید روحیه بود و با میزبانی بی دریغ مردم این شهر رزمندگان و بسیجیان با نیروی مضاعف به جبهه باز می گذشتند.

وی گفت كه صدام در هنگام جنگ می خواست با فتح دزفول سردار پیروز قادسیه باشد ولی نتوانست در مقابل ایستادگی مردم مقاوم دزفول پیروز شود.

دكتر سنگری تصریح كرد: دزفول و مقاومت های مردم شجاعش اصلی ترین دلیل ناكامی صدام بودند.

این محقق عاشورایی دزفول را شهرعرفان،معرفت و پاكی دانست و گفت: صراحت ،صبوری و صداقت مردم دزفول باعث شده كه در طول تاریخ پنج هزارساله درخشان ،استوار و پا برجا باشد.

دكتر سنگری افزود: خداوند انسان های بزرگ و جامعه های بزرگ را مورد آزمایش قرار می دهد و دزفول از این آزمایش سرافراز بیرون آمد.

این محقق فرهنگ عاشورایی با اشاره به نقش حساس زنان در دوران دفاع مقدس گفت: یكی از كارهای بسیار ارزشمند زنان در هنگام جنگ همكاری نزدیك وگسترده با بسیجیان بود به گونه ای كه زنان در هنگام جنگ اسلحه به دوش بودند و در خیابان ها پست می دادند .

وی افزود: زنان در روحیه دادن به فرزندان و رزمندگان دفاع مقدس نقش آفرینی و با افتخار فرزندان خود را تقدیم میهن كردند.

این محقق عاشورایی به بانوان دزفولی پیشنهاد كرد دست به قلم برند و درمورد زنان نمونه و مادران شهید مانند مادر شیخ انصاری بنویسند تا رشادت های این زنان در بین فرزندانمان جاودانه بماند.

'عبدالرضا احسانی نیا 'سرپرست فرمانداری ویژه نیز در این همایش ضمن تبریك میلاد امام باقر (ع) وگرامیداشت روز دزفول گفت: بیشترین آمار اصابت موشك به شهر دزفول ،اعزام بیشترین نیروبه جبهه و ایستادگی مردم در برابر هجمه های دشمن موجب شد تا این شهر در سال 66 به عنوان شهر نمونه معرفی شود.

احسانی نیا تصریح كرد: امیدواریم مردم این شهرستان در عرصه های مختلف و در برابر تهاجمات فرهنگی كه سخت تر از تهاجمات نظامی است نیز موفق باشند.

در این همایش كه با اجرای نمایش طنز گروه هنری گلستان،گروه سرود ناشنوایان،اجرای دو آهنگ از حسین كشتكار خواننده اهوازی و مسابقه كتبی همراه بود از دونفر از بانوان نمونه شهرستان دزفول در دفاع مقدس با اهدای هدایایی تجلیل شد.

7278/538