۵ خرداد ۱۳۹۱، ۹:۲۶
کد خبر: 80151089
T T
۰ نفر

هيات تجاري تاجيكستان وارد خراسان شمالي شد

۵ خرداد ۱۳۹۱، ۹:۲۶
کد خبر: 80151089
هيات تجاري تاجيكستان وارد خراسان شمالي شد

بجنورد - يك هيات تجاري تاجيكستان به دعوت اتاق بازرگاني، صنايع و معادن استان خراسان شمالي، پنجشنبه شب وارد بجنورد، مركز اين استان شد.

مدیركل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی صبح جمعه به ایرنا گفت: این هیات شامل 12 نفر از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی و بازرگانان بخش های ساختمانی، كشاورزی و نساجی تاجیكستان است.

'سیدمحمد ابراهیم حسینی' اظهار داشت: تجار تاجیك در مدت اقامت یك هفته ای در خراسان شمالی علاوه بر برگزاری نشست تخصصی با تجار این استان به هفت شهرستان این استان سفر كرده و از واحدهای تولیدی و صنعتی بازدید می كنند.

وی افزود: براساس برنامه تدوینی هیات تجاری تاجیكستان در سفر به شهرستان های استان خراسان شمالی نشست هایی را با فرمانداران برای انجام توافقات تجاری خواهند داشت.

وی برگزاری همایش اقتصادی ایران - تاجیكستان با شركت بازرگانان ایرانی و تاجیك را از دیگر برنامه های مورد نظر برای سفر یك هفته ای این هیات تجاری به خراسان شمالی عنوان كرد.

مدیركل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: این استان در راستای گسترش تبادلات تجاری با دوشنبه، امسال چند هیات تجاری را راهی پایتخت تاجیكستان خواهد كرد.

حسینی افزود: سال گذشته استان خراسان شمالی 500 هزار دلار كالا به تاجیكستان صادر كرد كه پیش بینی می شود با گسترش روابط تجاری دوطرفه حجم صادرات این استان نیز افزایش یابد. ك/3

2712/626
۰ نفر