۹ خرداد ۱۳۹۱، ۹:۳۰
کد خبر: 80157651
T T
۰ نفر
جشن پدران آسماني با حضور يكهزار فرزند شهيد در زنجان برگزار مي شود

زنجان - دبير اجرايي جشن پدران آسماني زنجان از برگزاري اين جشن در زنجان خبر داد و گفت: بيش از يكهزار فرزند شهيد در اين جشن شركت مي كنند.

به گزارش ایرنا ، محمود علی محمدی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران ، افزود: جشن پدران آسمانی 18 خرداد ماه امسال همزمان با ولادت حضرت امام علی(ع) با حضور مسئولان استانی و سخنرانی نماینده محترم ولی فقیه امام جمعه زنجان در سالن هلال احمر زنجان برگزار می شود.

وی به برنامه های اجرایی هفته دیدار با پدران آسمانی در استان اشاره و اظهار كرد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا ، اهدای یادمان به برخی از فرزندان شهدا ، شركت در نماز جمعه و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

دبیر اجرایی جشن پدران آسمانی زنجان تصریح كرد: هدف از پاسداشت این هفته تجدید میثاق فرزندان شهدا با آرمانها و سیره شهدا است.

معاون پژوهشی اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز با اشاره به اینكه دو هزار و 500 فرزند شهید در استان وجود دارد، گفت: تاكنون فقط دوهزار 135 فرزند شهید استان در این نهاد ثبت شده است.

علی بیات افزود: بیش از 200 فرزند شهید به دلیل مشغله های گوناگون از زنجان خارج شده و در دیگر استانها زندگی می كنند.

وی فرزندان شهدای شهرستان زنجان را یكهزار و 300 عنوان عنوان و اظهار كرد: تعداد فرزندان شهید شهرستان ابهر 282 ، خدابنده 438 ، خرمدره 63 و مابقی فرزندان شهدا نیز در شهرستانهای ماهنشان ، طارم و غیره زندگی می كنند.

معاون پژوهشی اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینكه در استان مجلس ایثارگران تشكیل شده است از فعالیت شورای مشورتی فرمانداران خبر داد و تصریح كرد: هر یك از این شوراها پنج عضو ثابت داشته كه دو نفر از آنها از بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

7325/522